UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 7 Mac 2011

MasyaAllah..Nik Abdul Aziz tidak dapat terima kekalahan PAS!


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) ternyata tidak dapat menerima kekalahan parti itu pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau dan Merlimau apabila memberikan pelbagai alasan, termasuk mendakwa Barisan Nasional (BN) menggunakan jentera kerajaan.

Beliau mendakwa, kekalahan itu disebabkan Pas berdepan dengan Kerajaan Pusat, bukannya UMNO atau BN yang didakwanya telah mencabul sistem demokrasi di negara ini bagi 'mencipta' kemenangan.

Menteri Besar Kelantan itu turut menegaskan, Pas bukan liabiliti kepada sekutunya dalam pembangkang yang turut dianggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP, biarpun tewas lima daripada lapan pilihan raya kecil yang disertainya selepas Pilihan Raya Umum 2008.

"Kita sebut pilihan raya tetapi sebenarnya di Malaysia tidak ada pilihan raya. Pas sebagai sebuah parti sepatutnya lawan UMNO, tetapi yang berlawan sekarang parti dan kerajaan, televisyen, radio dan projek semua berpihak kepada sebelah pihak. Ini bukan adil, ini berdosa dunia dan akhirat," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Bagaimana pula jika PAS menang! Apa kata Pok Nik ya? Mungkin apabila mereka menang, mereka PASti berbangga dengan kemenangan dan tiada lagi kritikan yang diberikan kepada UMNO, kerajaan mahupun SPR. Itulah sikap PAS yang sebenarnya! Sampai bila Pok Nik nak berubah. Tok Guru tak dapat terima qada dan qadar ke! Wallahuallam.

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. kata Pakatan Rakyat.. oh ye mereka (DAP,PAS dan Keadilan) belum d daftarkan dalam satu parti mcm BN..

    adoi laa

    BalasPadam