UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Khamis, 27 Oktober 2011

OSTAT KITA kata di mana Kerajaan Negeri nak cari duit?


Kerajaan Kedah merayu kepada Kerajaan Pusat agar menyalurkan bantuan bagi menghadapi kemungkinan banjir di negeri ini bulan depan. Menteri Besar, OSTAT KITA berkata pihaknya akan menghantar surat kepada Kerajaan Pusat untuk memohon bantuan itu.

"Kita minta sekurang-kurangnya Pusat (Kerajaan Pusat) bagi peruntukan untuk persiapan menghadapi banjir. Tidak buat tebatan pun tak menngapa tapi sekurang-kurangnya kita dapat peruntukan untuk rakyat kita hadapi banjir.

"Kita mohon peruntukan antara RM6 juta hingga RM10 juta. Kalau kita kena (banjir) macam di Thailand, kita nak buat macam mana? Di mana Kerajaan Negeri nak cari duit?,” katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat Daerah Kubang Pasu di Pekan Kodiang dekat sini hari ini.

Tapi hairan jugak no kenapa OSTAT KITA masih dok minta bantuan dari Kerajaan Pusat. Nak tanya juga dekat OSTAT KITA tentang lebihan RM93 yang tidak dibelanjakan untuk pembaikan serta penyelenggaraan jalan-jalan raya di seluruh Kedah. Daripada RM147 juta, kerajaan Kedah hanya membelanjakan RM54 juta.

Anehnya, jalan-jalan raya di seluruh Kedah terutama sekali di kawasan yang agak terkeluar dari jajaran bandar seperti Mahang-Kulim, Labu Besar-Sungai Petani, Selama-Serdang, keadaan jalanrayanya tidak ubah seperti MUKA SAIFUDDIN NASUTION TERLUPA BUBUH BEDAK!!! Berlekuk-lekak di sana-sini. Malah sekali imbas, seolah-olah kita berada pada zaman sebelum Perang Dunia Kedua!

Dengan keadaan jalan raya yang sangat daif, untuk apa sebenarnya lebih wang peruntukan berkenaan dimasukkan ke dalam tabung amanah seperti yang cuba diterangkan oleh OSTAT KITA? Belanja berdasarkan bajet tetapi keadaan jalan raya di Kedah, semakin lama semakin buruk. Seperti juga keadaan jalan raya di Selangor, terutama sekali di Pandan Indah dan Ampang!

Lepaih tu OSTAT KITA dok pi merayu lagi kata duit tak ada! Hairan juga no! OSTAT KITA nak menipu ka apa? Tak baik menipu OSTAT KITA oiii..!!!

Juragan Malawati..

2 ulasan:

  1. Dalam keadaan apa sekalipun Kerajaan Persekutuan tetap akan menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir dah aku harap bantuan itu diberikan terus kepada mangsa. BUKAN MELALUI KERAJAAN NEGERI!

    BalasPadam