UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Sabtu, 1 Oktober 2011

Apabila PRU semakin dekat, kerajaan PKR Selangor sibuk bahagi-bahagikan 'Harta Perang'!

Kerajaan negeri Selangor kini diibaratkan sedang membahagi-bahagikan `harta perang’ antara mereka, selain menghabiskan aset dan harta yang telah dibangunkan oleh kerajaan BN sebelum ini.

Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Dato’ Haji Nawawi Mohd Zin berkata, negeri Selangor membangun ketika pentadbiran BN, dari sebuah negeri pertanian kita bangunkan menjadi sebuah negeri yang kaya raya sehingga Selangor mencari gelanggang untuk rakyat negeri lain mencari rezeki.

”Selepas menang PRU12 lalu, apa yang kerajaan negeri buat untuk memakmurkan Selangor. Apa pembangunan yang mereka buat selama mereka mentadbir Selangor.

Apa jasa mereka melainkan menghabiskan harta dan aset yang telah BN tinggalkan, habis semuanya hendak digadaikan untuk memenuhkan semula kantung kerajaan negeri yang telah dibahagi-bahagikan antara mereka,” ujarnya ketika dihubungi UMNO-Online mengulas isu tiga bangunan komersial PKNS iaitu Kompleks PKNS Shah Alam, SACC Mall dan Menara PKNS Petaling Jaya yang kini dalam proses pengambil alihan oleh ARREIT, sebuah konglomerat pelaburan.

Dalam masa yang sama, Nawawi turut mempersoalkan peranan dan tanggungjawab yang dimainkan Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi Selangor.

”Sekadar untuk menasihatkan agar jual aset sana, gadai aset sini, habiskan duit PKNS, lesapkan duit Yayasan Selangor, semua orang boleh buat tetapi apa kesannya kepada rakyat negeri Selangor.

Contohnya, kita difahamkan bahawa kadar sewa di Kompleks PKNS Shah Alam akan dinaikkan sehingga 100%. Peniaga dan penjaja yang menyewa tentunya akan meraung kerana kezaliman pentadbiran Kerajaan Dap-Pkr-Pas Selangor ini. Hampir 80% peniaga dan penjaja di Kompleks PKNS Shah Alam ialah orang Melayu,” ujarnya lagi.

Kerajaan negeri Selangor dan PKNS kini bukan lagi tempat untuk orang Melayu mengadu nasib untuk berjaya dalam kehidupan yang serba mencabar sekarang khususnya dalam dunia peniagaan.

Komen : Duit sepeninggalan BN di Yayasan Selangor sebanyak lebih RM80 juta dah tinggal defisit RM7 juta. Dalam masa 3 tahun, kemana mereka melesapkan wang tersebut. Sebanyak RM115 juta diperuntukkan oleh kerajaan pusat melalui MRRES kepada JKR negeri untuk penyelenggaraan jalan-jalan di negeri Selangor. Akan tetapi JKR negeri hanya dapat sebanyak RM45 juta sahaja. Kemana hilangnya baki sebanyak RM70 lagi? Aset PKNS juga telah ada yang dijual, tetapi tidak dimaklumkan kepada rakyat? Ini tidak termasuk duit dari hasil pasir lagi. Apa cerita MB Khalid? Wallahuallam.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan