UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 31 Mei 2011

Senarai Projek 'Direct Nego' Yang Di Luluskan Oleh MB Khalid!

Khalid Ibrahim dalam satu kenyataan rasminya selepas mengangkat sumpah menjadi MB, pernah mengatakan segala tender 'secara runding terus' akan di hapuskan bagi mengelakkan dari di monopoli oleh pihak tertentu. MB Khalid berkata beliau mendapati bahawa kira-kira 98% projek sebelum ini diberikan dan dilaksanakan oleh kumpulan tertentu sahaja.

Itu kenyataan Khalid selepas beberapa hari bergelar MB Selangor dan betulkah apa yang beliau cakapkan itu? Ataupun Khalid bercakap macam burung kakak tua yang pandai bercakap, tetapi tidak faham apa yang dicakapkannya!

Ini adalah diantara bukti-bukti yang telah dapat dibongkar dan apa yang kita dapat buat kesimpulan disini adalah kata-kata beliau selama ini hanyalah satu 'lakonan wayang' untuk menunjukan yang mereka ini adalah bersih dan suci dari rasuah. Tetapi sebenarnya hamPAS semata-mata!

Dibawah ini adalah antara senarai syarikat-syarikat yang mendapat projek secara runding terus sebulan selepas Khalid menjadi Menteri Besar, iaitu pada bulan April 2008. Dan menjadi persoalan disini adalah bagaimana pula selepas Khalid memerintah selama lebih 3 tahun ini? Adakah banyak lagi syarikat yang berkepentingan dengan Khalid sudah mendapat projek secara 'direct nego'?



Untuk syarikat-syarikat lain yang juga mendapat 'habuan direct nego'sepanjang tahun 2008, sila klik di sini.

Apa-apa pun sila baca, teliti dan buat penilaian sendiri tentang apa yang telah dilakukan oleh Menteri Besar negeri berkebajikan ini! Wallahuallam.

Sumber data : Blog Darul Ehsan Today dan Kita Gempur

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan