UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 17 Januari 2011

MB Khalid didesak pecat Ronnie Liu!


Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendesak Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memecat Ronnie Liu daripada jawatan Exco selepas wakil rakyat itu mempertikaikan arahan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) tidak membenarkan umat Islam bekerja di premis menjual arak.

Pengerusi Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) Selangor, Mohd. Faizal Mohd. Salleh berkata, Ronnie tidak layak untuk memegang jawatan itu kerana telah mengkhianati kepercayaan rakyat terutama umat Islam di negeri ini.

"Sudah tiba masanya Ronnie dipecat daripada jawatan Exco kerajaan negeri kerana beliau terbukti merupakan seorang pemimpin yang biadab serta tidak menghormati umat Islam di Selangor.

"Ini terbukti apabila beliau mengatakan udang-undang syariah yang melarang umat Islam bekerja di premis arak sebagai tidak praktikal.

"Ia jelas menunjukkan yang beliau langsung tidak menghormati Islam sebagai agama rasmi negara ini," katanya di sini, hari ini.

Sementara itu, Mohd. Faizal turut memberi amaran kepada Ronnie supaya wakil rakyat itu tidak terus mengeluarkan kenyataan yang boleh menaikkan api kemarahan umat Islam di negara ini.

Mengulas perkara sama, Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin berkata, kenyataan Ronnie menunjukkan sikap sebenar wakil rakyat itu yang akan melakukan apa saja hingga sanggup mengeluarkan kenyataan mengugut Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang merupakan badan pelaksana Enakmen Jenayah Syariah negeri.

"Tindakan Ronnie itu membuktikan bahawa kerajaan negeri tidak telus apabila wakil rakyatnya bebas campur tangan dalam tadbir urus .

"Ronnie perlu sedar bahawa pentadbiran negeri Selangor tidak boleh bercanggah dengan undang-undang Islam di negeri ini," katanya.

Nampak gayanya PAS yang kononnya memperjuangkan Islam dan bercita-cita untuk menubuhkan negara Islam di Malaysia tumpas sekali lagi kepada DAP dalam isu arak di Selangor.

Walaupun larangan tersebut disokong oleh Pesuruhjaya Pas Selangor yang juga Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali namun ternyata DAP lebih berkuasa mempengaruhi kerajaan negeri.

Malah, lebih malang lagi terdapat segelintir pemimpin Pas Selangor yang sanggup bersekongkol dengan menyokong langkah Ronnie semata-mata mahu membodek DAP apabila turut mendakwa, prosedur tindakan yang diambil MPSJ salah serta tidak Islamik.

Nampaknya Pas tumpas lagi, pendirian Hassan Ali dan Pas Selangor dalam isu arak langsung tidak dihormati oleh kerajaan negeri walaupun tindakan yang diambil itu bertujuan untuk mengekang kegiatan maksiat dalam kalangan umat Islam, sebaliknya mereka membatalkan larangan MPSJ. Wallahuallam.

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. salam ziarah,

    mohon link dari pihat tuan ke blog kami. http://umnomeruonline.blogspot.com

    Umno k.selangor, umno meru link n followwww...

    salam perjuangan

    BalasPadam