UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 26 Januari 2011

Apa motif sebenar wanita ini?

Mengapa pesalah ini yang bukannya beragama Islam dibenarkan memakai pakaian seorang wanita Islam iaitu tudung (serta berbaju ala wanita Melayu) ketika perbicaraan ini? Adakah beliau ingin memburukkan orang Melayu dan Islam Malaysia di mata warga Indonesia, seolah-olah perlakuan jenayah mendera amah ini dilakukan oleh seorang Islam dan Melayu Malaysia?

Berapa ramaikah orang Indonesia yang boleh membezakan atau mungkin boleh membaca nama Hau Yuan Tyng itu sebenarnya seorang yang bukan berbangsa Melayu? Adakah kerana kes-kes dera dan bunuh amah sebelum ini dilakukan oleh warga bukan Melayu, maka Hau Yuan Tyng ingin menunjukkan kepada rakyat Indonesia bahawa penjenayah kali ini adalah seorang wanita Melayu dan Islam?

Juragan Malawati..

2 ulasan:

  1. salam,

    saya harap isu ini dibawa kpd pihak atasan. Ini telah mencemar kehormatan agama islam dimata org bukan islam lain dan negara2 lain yg tidak faham hujung pangkal hal sebenar. dahla kita jd buruk nama dek perbuatan orang islam yg kurang faham agama krn perbuatan mengebom org bukan islam yg tidak bersalah.

    wslm

    BalasPadam
  2. Sangat setuju, orang Indon memang tak pernah faham di Malaysia ada orang Melayu beragama Islam, orang Cina dan India yg majoritinya bukan Islam. Ini sengaja nak memburukkan nama Melayu dan dibuat atas nasihat peguam bela harbi zindiknya agar nama Melayu terpalit dengan imej buruk. Last-last UMNO jugak dipersalahkan.
    Tapi Teman tak heran kerana ramai harbi zindik sekarang ni pakai songkok dan kepiah putih serta baju kurung siap bagi tazkirah dan baca Alquran tunggang-langgang menipu Melayu demi undi. Malah tak tahu adab bersenam robek baju ketat nampak aurat dalam kawasan masjid. Namun Melayu-Melayu haprak khawarij megah bertakebeer lagi!
    Kenapa pesalah ni tak dikenakan memakai pakaian khas seperti baju lokap warna ungu semasa perbicaraan? Bukankan ia ditahan selama ni?Kerajaan tolonglah bertindak!

    BalasPadam