UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Sabtu, 25 Disember 2010

Tindakan kerajaan negeri belakangkan perpaduan!

Tindakan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mengharamkan penggunaan logo 1Malaysia hanyalah berlandaskan kepentingan politik semata-mata tanpa mahu memikirkan mengenai kebaikan di sebalik gagasan itu.

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kesal dengan tindakan kerajaan negeri itu yang jelas membelakangkan perpaduan demi kepentingan politik.

Presiden Majlis Usahawan Malaysia (MUM), Datuk Suhaimi Yacob berkata, beliau bersetuju dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri bahawa kerajaan negeri diterajui PKR penakut.

"Tidak patut buat begitu kerana seolah-olah mereka mahu menyisihkan Selangor daripada arus perdana sedangkan gagasan itu kian diterima majoriti rakyat negara ini.

"Demi memastikan rakyat Selangor menolak kepimpinan Perdana Menteri, mereka menghalang penggunaan logo yang membawa erti perpaduan. Itu membuktikan mereka sebenarnya rasa terancam," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Yang Dipertua Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Abdul Razak Jaafar kelmarin bahawa kerajaan PKR Selangor mengeluarkan arahan melarang penggunaan logo 1Malaysia pada kain rentang dan papan iklan di negeri itu.

Sementara itu, Presiden Dewan Perniagaan dan Perindustrian Punjabi Malaysia, Senator Datuk Daljit Singh Dalliwal turut kecewa dengan larangan berkenaan.

Menurutnya, tindakan itu menunjukkan kerajaan negeri tidak tahu untuk menjaga hati rakyat yang mencintai perpaduan dengan mempamerkan logo tersebut di premis-premis perniagaan mereka.

"Logo itu bukannya memberi erti tidak baik malah, menunjukkan kita semua adalah satu serta sama dari segala sudut tanpa mengira warna kulit serta agama.

"Tolonglah jangan kaitkan politik dengan kebaikan kerana ia hanya menyusahkan rakyat. Jika anda pembangkang sekali pun, adakah logik idea Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO tidak boleh digunapakai sedangkan ia menjurus ke arah kebaikan? Fikirlah dengan minda terbuka," ujarnya.

Setiausaha Agung Pertubuhan Gerakan Belia Bersatu Malaysia, Wong Chin Chong dalam pada itu turut menzahirkan harapan yang sama dengan Daljit.

"Cuma letakkan logo yang bermaksud perpaduan, takkanlah boleh meninggalkan kesan kepada kerajaan negeri?

"Ada pihak yang mempunyai agenda tertentu. Janganlah mencampuradukkan antara politik dengan perpaduan yang cuba kita bina kini," katanya.

Juragan Malawati..

1 ulasan: