UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Khamis, 30 Disember 2010

Selangor teruskan larangan guna logo 1Malaysia!

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor tidak akan menarik balik larangan penggunaan logo 1Malaysia pada papan tanda dan iklan di negeri ini meskipun mendapat bantahan daripada pelbagai pihak sebelum ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu berkata, larangan pengunaan logo itu akan dilaksanakan oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) di seluruh negeri ini sehinggalah kerajaan negeri membuat keputusan mengenai perkara itu pada mesyuarat Exco negeri minggu depan.

Bagaimanapun katanya, buat masa ini kerajaan negeri hanya menangguhkan sementara pelaksanaan larangan tersebut termasuklah tindakan kompaun serta menurunkan logo 1Malaysia di premis seluruh kawasan pentadbiran di negeri ini.

"Memang ada arahan dibuat tentang larangan pengunaan logo 1Malaysia tetapi masih ada beberapa perkara yang perlu diteliti. Saya akan bawa perkara ini ke mesyuarat Exco kerajaan negeri untuk keputusan selanjutnya"," katanya kepada pemberita selepas merasmikan pameran pihak PBT Selangor di Bandar i-City di sini hari ini.

Ronnie berkata demikian ketika diminta mengulas sama ada kerajaan negeri akan menarik balik larangan pengunaan logo 1Malaysia di premis kerajaan dan persendirian di negeri itu setelah mendapat bantahan daripada pelbagai pihak.

Kelmarin, kira-kira 50 ahli parti Makkal Sakti mengadakan bantahan di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) berhubung larangan penggunaan logo 1Malaysia di semua papan iklan, bunting dan kain rentang di Selangor.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan