UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 22 Disember 2010

Kerajaan Khalid Gagap tertekan : Selangor larang guna logo 1Malaysia!

Kira-kira 50 warga Kuala Langat serta pemimpin Barisan Nasional daerah itu mengadakan bantahan larangan penggunaan logo 1Malaysia yang dikeluarkan Majlis Daerah Kuala Langat di hadapan kedai One Eleven di Banting, Selangor, semalam.

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor didakwa telah mengeluarkan arahan yang melarang penggunaan logo 1Malaysia pada kain rentang dan papan iklan di negeri ini.

Yang Dipertua Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Abdul Razak Jaafar berkata, arahan tersebut telah dikeluarkan kepada semua pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini.

"Keputusan telah dibuat pada mesyuarat Exco kerajaan negeri pada 28 September lalu dan dikuatkuasa baru-baru ini," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan sekumpulan orang ramai yang mengadakan perhimpunan aman kerana membantah tindakan MDKL mengarahkan sebuah premis serbaneka 24 jam menanggalkan logo 1Malaysia pada papan tanda perniagaannya.

Perhimpunan yang bermula kira-kira pukul 10.30 pagi itu diketuai pemilik premis berkenaan, K. Thiyagarajan dan turut dihadiri Pemuda MIC Selangor, Pemuda UMNO Kuala Langat dan UMNO Bahagian Kuala Langat.

Mereka membawa sepanduk antaranya tertulis 'Pakatan Rakyat Tindas Peniaga Demi Kepentingan Politik' dan 'MDKL, Ahli Majlis Larang Simbol 1Malaysia di Kuala Langat'.

Perhimpunan aman itu tamat selepas 10 minit mereka melaungkan perkataan 1Malaysia dan kemudiannya pemilik premis pergi ke MDKL bagi menyerahkan notis bantahan kepada Abdul Razak kira-kira pukul 1.30 petang.

Abdul Razak berkata, pihak majlis hanya menjalankan arahan kerajaan negeri supaya semua logo 1Malaysia diturunkan dan tidak boleh digunakan. Tambahnya, satu laporan lengkap akan dihantar kepada kerajaan negeri berhubung isu terbabit untuk tindakan lanjut.

Menurut Thiyagarajan, perhimpunan tersebut bagi melahirkan kekecewaan terhadap tindakan MDKL yang mengarahkan logo 1Malaysia di premisnya ditanggalkan walaupun sebelum ini lesen telah dikeluarkan.

"Saya bukan orang politik dan kenapa pihak tertentu seolah-olah ingin mempolitikkan premis perniagaan ini.

"Saya menyokong Gagasan 1Malaysia kerana ia simbol perpaduan di negara ini mengapa pula ia tidak boleh digunakan," ujarnya.

Katanya, dia amat kesal dengan tindakan MDKL kerana logo 1Malaysia yang tertera di premis tersebut menyebabkan perniagaannya maju apabila dikunjungi oleh pelanggan pelbagai kaum. Tambahnya, logo tersebut juga sangat bersesuaian dengan penubuhan kedai serbaneka itu yang dimiliki oleh tiga rakan kongsi termasuk seorang berbangsa Melayu.

Ujarnya, dia juga sudah membuat laporan polis Isnin lalu selepas menerima notis daripada MDKL yang bertarikh 16 Disember.

Yang pasti kerajaan Khalid Gagap sudah terdesak dan takut dengan bayang-bayang mereka sendiri!

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. Salam UMNO Kuala Selangor ...

    Mantap dan hebat artikel portal ini. Minta izin linkkan bersama dengan blog kami. Wasalam.

    MELAYU ATAS PAGAR

    BalasPadam