UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 20 Disember 2010

Kebiadaban Guan Eng!

JIKA ucapan Lim Guan Eng di Konvensyen Pakatan Rakyat yang berlangsung di Kepala Batas, semalam diambil kira, Setiausaha Agung DAP itu tidak boleh marahkan sesiapa kalau beliau dianggap bersikap rasis dan menentang apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu.

Tindakan biadab beliau yang menuduh pendokong dan peminat Utusan Malaysia sebagai bukan rakyat Malaysia sebenar dengan tafsiran akhbar ini mengamalkan ekstremisme sudah menunjukkan siapa Guan Eng.

Tidak cukup dengan itu Guan Eng juga menyerang Barisan Nasional (BN) dengan tuduhan yang sama dengan mendakwa BN hanya tahu memperalatkan 3R iaitu Race (bangsa), Religion (agama) dan Raja.

Gambaran yang cuba diberikan oleh Guan Eng secara tersirat ialah apa sahaja perjuangan yang berkaitan dengan Melayu tidak harus dibiarkan dan harus ditentang oleh pakatan pembangkang yang turut dianggotai oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas.

Kedua-dua parti berkenaan sememangnya diketuai oleh orang Melayu tetapi apabila Guan Eng menyerang orang Melayu dan institusi Melayu mereka hanya menyokong. Persoalannya baik sangatkah insan bernama Guan Eng ini yang baru sepenggal memegang jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang?

Jawatan itu disandangnya selepas DAP menguasai kerusi majoriti di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang yang sudah tentunya sedikit sebanyak datang daripada sokongan pengundi Melayu.

Tetapi apa orang Melayu Pulau Pinang dapat apabila Guan Eng yang kononnya menggambarkan dirinya sebagai rakyat Malaysia tulen dan ingin mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz memerintah?

Orang Melayu tidak mendapat apa-apa malahan ditindas, satu demi satu satu perkampungan mereka dilenyapkan di bumi Pulau Pinang atas nama pembangunan. Perarakan Maulidur Nabi pula dihalang dan peniaga Melayu dicegah berniaga di Komtar di bulan Ramadan, apakah ini pemimpin yang tidak rasis dan mengutamakan semua kaum?

Dalam hujahnya, Guan Eng mendakwa BN mengamalkan diskriminasi kaum, menganiayai orang lain serta merendahkan martabat orang lain juga boleh dianggap rakyat 'Malaysia celup'.

Tetapi apakah Guan Eng, rakyat Malaysia tulen apabila mengusir penduduk kaum India di Kampung Buah Pala dan menghalau penduduk Melayu di Kampung Genting semata-mata untuk membina sebuah cawangan universiti.

Adil sangatkah Guan Eng apabila membuat fitnah kepada seorang pegawai Kemajuan Negeri, Nik Ali Mat Yunus dengan menuduh pegawai itu lidah biawak, tidak kompeten, tidak profesional.

Hakikatnya, serangan terbaru Guan Eng kepada orang Melayu dan institusi Melayu adalah langkah terdesak beliau selepas berasa tertekan kerana pendedahan bertubi-tubi oleh media arus Perdana Menteri terutamanya Utusan Malaysia terhadap kepincangan dan betapa rasisnya pemerintahan beliau di Pulau Pinang.

Tetapi Guan Eng tidak mahu mengaku semua itu, sebaliknya menganggap apa sahaja yang didedahkan adalah usaha terancang bagi menjatuhkan kerajaan negeri pimpinannya. Guan Eng sengaja ingin mengabui mata rakyat kononnya Utusan Malaysia akhbar yang ekstrem dan BN hanya tahu memperalatkan agama, bangsa dan raja.

Beliau sebenarnya sudah tidak mampu lagi mengepung kelemahan kepimpinannya dan sekali gus membuktikan sama ada beliau, DAP mahu pun pakatan pembangkang tidaklah sebaik mana.

Tindakan beliau menganggap BN memperalatkan agama, bangsa dan raja boleh disifatkan satu perbuatan biadab. Ia kerana tindakan itu menggambarkan seolah-olah raja-raja Melayu boleh diperbodohkan sehingga dapat diperalatkan oleh BN. Kalaulah BN mengamalkan rasis sudah lama negara ini akan kacau-bilau kerana di dalam BN terdapat komponen pelbagai parti yang mewakili pelbagai kaum.

Guan Eng sebenarnya ingin menyerang UMNO dalam soal itu tetapi sengaja bersandiwara dengan menyebut BN. Bagi Guan Eng selagi UMNO wujud dan Utusan Malaysia masih ada maka selagi itulah agenda tersirat DAP untuk mengugat apa sahaja yang berkaitan dengan orang Melayu akan terhalang.

Oleh itu Guan Eng menggunakan hujah berlapik dengan meminta rakyat menolak BN dengan memberikan alasan-alasan tersebut. Memang benar dalam pakatan pembangkang ada PKR dan Pas yang diterajui oleh orang Melayu tetapi mereka hanya pak turut dan sanggup menggadaikan segala-gala demi meraih kuasa politik.

Tidak semua orang Melayu boleh diperbodohkan oleh permainan licik politik DAP yang sampai kiamat pun tetap dianggap sebuah parti cauvinis! Ini hakikat yang harus diterima oleh Guan Eng. Beliau jangan terlalu bangga dan taksub untuk beranggapan bahawa kepimpinannya paling sempurna dan pakatan pembangkang paling baik.

Pendedahan demi pendedahan berhubung kepincangan memimpin Pulau Pinang dan tindak-tanduknya sebagai ahli politik sudah memaparkan bahawa anak kepada Lim Kit Siang ini bagaikan kaduk naik junjung, baru memerintah sebuah negeri sudah mahu mengamalkan sikap 'beraja di mata bersultan di hati.'

Seharusnya kebiadaban terbaru Guan Eng membuat dakwaan yang tidak berasas yang secara tersiratnya menyindir kemuliaan institusi Melayu perlu menyedarkan orang Melayu siapa sebenarnya Guan Eng dan apa mainan politik sebenar DAP jika mereka memperolehi kuasa memerintah negara ini.

Buat masa ini, orang Melayu tidak harus bergantung harap kepada pemimpin Melayu di dalam PKR mahupun Pas, sudah jelas mereka sendiri pun tidak berani hendak menegur keceluparan DAP dan Guan Eng. Sebab itulah Guan Eng mahupun DAP tanpa segan silu atau rasa bersalah menyerang institusi Melayu dan melakukan tindakan menyinggung orang Melayu.

Bagi Guan Eng, beliau amat memahami pemimpin Melayu di dalam kedua-dua parti itu tidak akan menyanggah apa juga yang beliau kata. Semua ini boleh dianggap satu petaka kepada orang Melayu di Pulau Pinang yang boleh dianggap sudah terpedaya dengan janji- janji manis Gua Eng ketika kempen pilihan raya umum lalu.

Orang Melayu perlu sedar bahawa masanya sudah tiba untuk mereka menolak DAP secara total. Kebiadapan dan penghinaan yang dilakukan oleh Guan Eng tidak harus dibiarkan kerana ia sudah sampai ke tahap yang tidak boleh dimaafkan atas apa alasan sekali pun.

Oleh ZULKIFLEE BAKAR

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan