UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 5 Disember 2010

Sultan Murka : Kerajaan Selangor pimpinan MB Khalid hanya mendapat markah separuh!

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini menyifatkan markah separuh daripada skala 10 yang diberikan Sultan Sharafuddin Idris Shah kepada Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor sebagai cerminan keadaan yang berlaku sekarang.

Pengerusi Majlis Gabungan Pertubuhan Sukarela Selangor (MGPSS), Datuk Mat Yasir Ikhsan berkata, titah baginda itu tidak keterlaluan dan menggambarkan pentadbiran kerajaan negeri sekarang lebih menampakkan kerosakan dan kemusnahan, tidak seperti slogan 'negeri kebajikan' yang dilaungkan sebelum ini.

Menurutnya, tindakan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang lebih gemar mempolitikkan semua isu yang berlaku adalah antara punca mengapa corak pentadbiran di negeri ini kurang disenangi pihak istana.

''NGO di negeri ini melihat semua titah baginda seperti yang disiarkan dalam Mingguan Malaysia hari ini adalah untuk menjaga masa depan orang Melayu kerana terlalu berpolitik akhirnya menyebabkan golongan paling terjejas ialah orang Melayu sendiri.

''Keadaan itu berlaku kerana PKR tidak memberi fokus kepada pembangunan orang Melayu tetapi sering kali mengalihkan pandangan menutup kelemahan mereka selain berpolitik demi kepentingan mereka sendiri," katanya.

Mat Yasir menyatakan demikian ketika diminta mengulas wawancara eksklusif dengan Sultan Selangor yang disiarkan Mingguan Malaysia hari ini.

Mat Yasir berkata, dari segi moralnya, Menteri Besar perlu melepas atau meletakkan jawatan sebagai anggota Ex-Officio Ahli Dewan Diraja Selangor kerana beliau ialah pemimpin PKR yang antara teras perjuangannya mahu menghapuskan konsep ketuanan Melayu.

''Menteri Besar harus berbuat demikian kerana pelantikan beliau sebagai anggota dewan tersebut adalah atas budi bicara sultan,'' katanya.

Sementara itu, Presiden Majlis Belia Selangor (MBS), Datuk Faizal Abdullah berpendapat, titah Sultan Selangor tersebut adalah mengatasi kepentingan politik atau bersikap pilih kasih kerana baginda turut menegur corak pentadbiran Barisan Nasional (BN) ketika memerintah negeri itu dahulu.

Yang menjadi persoalan sekarang adalah jika MB Khalid tidak mahu meletakkan jawatan secara sukarela, sanggupkah beliau menjadi pelindung kepada Ketuanan Melayu di negeri Selangor walaupun rakyat sudahpun mengetahui parti yang diwakili oleh MB Khalid sekarang secara total menolak Ketuanan Melayu!

Fikir-fikirkan lah..!!!

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan