UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 24 November 2010

ISU AIR SELANGOR : PEMBOHONGAN PAKATAN SELANGOR (BAHAGIAN 1)

KENYATAAN MENTERI BESAR SELANGOR.

Khalid Ibrahim menyatakan bahawa SYABAS telah membeli syarikat PUAS daripada kerajaan negeri selangor.

FAKTA SEBENAR.

Syarikat PUAS tidak dijual kepada SYABAS, sebaliknya ia telah diswastakan. maksud perkataan 'dijual' dan 'diswastakan' membawa erti yang berbeza.

Penswastaan syarikat PUAS adalah bertujuan untuk menambahbaik kan lagi mutu perkhidmatan air di Selangor. Rakyat Selangor secara umumnya cukup berpuashati dengan kualiti bekalan air yang yang telah dibekalkan oleh SYABAS jika dibandingkan dengan JABATAN AIR SELANGOR (JBA) tidak lama dahulu.

Kakitangan syarikat PUAS tidak dibuang kerja sepertimana dakwaan dan fitnah dari Khalid Ibrahim. Kesemua mereka telah diserapkan ke syarikat SYABAS. Khalid Ibrahim tokoh koporat merupakan manusia pembohong.

Dia mengelirukan rakyat Selangor tentang fakta yang jelas akan maksud 'pembelian' atau 'penswastaan'.

MENTERI BESAR PEMBOHONG ! ( klik gambar di bawah dan sebarkan kepada rakyat Selangor )

























Sementara itu : Protes AIR oleh Kerajaan Selangor GAGAL..!!!

Kerajaan Negeri Selangor giat berkempen nak hantar memorandum melalui tandatangan 100 ribu rakyat Selangor kepada Yang Di Pertuan Agong. Memorandum ini sebagai tanda protes terhadap kenaikan tarif air di Selangor. Alih2 hanya 800 tandatangan sahaja diterima. 800 dari 100 ribu... rakyat Selangor.

Banyak bezanya tu. Kerajaan Selangor tak tahu malu. Janganlah mengheret perkara ini ke medan Di Raja. Kelak kamu yang terkena. Tak bingai lagi ke setelah Sultan Selangor sendiri membongkar penyelewengan wang Yayasan Selangor?

Ternyata sebenarnya rakyat Selangor kini menolak Kerajaan Negeri sebenarnya. Cuba bayangkan, jika ditolak 800, 99 200 rakyat Selangor yang tidak menyokong protes tersebut. Pelik, walhal apa yang disuarakan Kerajaan Selangor sebenarnya jika dilihat secara dasar, memang benar.

Sesiapa pun tidak mahu kenaikan apa2 juga tarif mahupun cukai. Akan tetapi, kenapa pula baki 99 200 rakyat Selangor tidak mahu bersubahat denganKerajaan Negeri bagi menyokong protes tersebut?

Rakyat semakin bijak. Kerajaan Negeri sebenarnya cuba putar belit isu tarif air sebenarnya. Syabas mengalami kerugian besar dari Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan Pakatan.

Oleh : GAP

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan