UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Khamis, 25 Julai 2013

ISU KANTIN : KESILAPAN KAMALANATHAN TERIKUT PROPAGANDA PIHAK NAK CETUS PERKAUMAN!


Bila menonton di Buletin Utama TV3 baru-baru ini , nada lain telah kedengaran dari mulut Timb Menteri P.Kamalanathan dan isu ini berjaya diselesaikan selepas kantin akan dibuka semula .

Baru dia sebut didalam sidang medianya:

1 - Bilik persalinan ini sudah digunakan pada bulan Mac

2- Pelajar dan Guru berbangsa Melayu pun makan di bilik persalinan ini

3- PIBG juga telah dimaklumkan dan dipersetujui ibubapa

Sebelum ini beliau bukan main lagi marah lagi kepada pihak sekolah dan anda boleh lihat kenyataannya ini .

"Perkara ini tidak harus berlaku. Saya kecewa. Kementerian memandang serius perkara ini dan meminta BPSH membuat siasatan serta-merta dan katakan pada kita mengapa tindakan tidak boleh diambil terhadap pegawai yang membuat keputusan ini (makan di bilik persalinan)," katanya kepada Bernama di pejabatnya di bangunan Parlimen di sini, hari ini.

"Ia hanya bilik persalinan dan bukanlah tandas. Walaupun ia bilik persalinan, itu bukanlah tempat untuk kita makan, no foods allowed," tegasnya sambil berkata beliau difahamkan kantin sekolah itu baru memulakan proses penambahbaikan hari ini.


Kesimpulannya, kepada semua Pak Menteri supaya jangan ulangi kesilapan yang dilakukan P Kamalanathan akibat termasuk perangkap isu perkauman & agama yang dimainkan pihak tertentu termasuk pembangkang .


Isu ini kecil sahaja tetapi bila dimuatkan oleh ibubapa ( Bodoh ) ke laman media sosial facebook dan tidak mengikut saluran sepatutnya ( laporan aduan ke PPD , sekolah ), ia meletop kerana disensasikan oleh pihak yang mahu cetuskan isu perkauman!

Pak Menteri seperti Kamalanathan pulak cepat melompat maklumlah beliau antara Menteri BN yang cukup aktif di twitter & media sosial. Jadi tanpa menyiasat terlebih dahulu dan mendapat info sebelah pihak sahaja terus dibuat kenyataan media yang terang-terang menghentam pihak sekolah seperti pembangkang.



Sewajarnya beliau sebagai Menteri perlu pertahankan sekolah dengan menyatakan siasatan akan dibuat kementerian seperti mana hari di mana beliau sendiri baru turun padang .

Jadi, hati-hati dengan propaganda pihak nak cetuskan perkauman terutama di laman media sosial facebook. Kebenaran hanya dapat diketahui bila siasatan lengkap dan tepat dibuat bukannya meluahkan kemarahan terus setelah mendapat berita.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan