UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 30 Julai 2013

Isu fitnah 'Kantin Tandas' SK Seri Pristina : 'Orang luar sengaja mahu buat kecoh'?



Dua ugutan yang diterima Guru Besar Sekolah Kebangsaan Seri Pristana (SKSP), Mohamad Nasir Mohd Noor dipercayai didalangi orang luar yang sengaja mahu menimbulkan kekecohan atau mempunyai agenda tertentu.

Ketua Polis Darah Sungai Buloh, Asisten Komisioner Junaidi Bujang, berkata siasatan awal turut menolak kemungkinan ia dilakukan ahli keluarga murid di sekolah berkenaan.

Orang Luar

“Polis sudah membuka kertas siasatan sebaik menerima laporan daripada guru besar sekolah berkenaan semalam (kelmarin). Kes berkenan disiasat mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah.


“Bagaimanapun, hasil penelitian pihak polis mendapati, mereka yang melakukan ugutan itu adalah orang luar yang tiada kaitan langsung dengan sekolah berkenaan. Mungkin kerana terlalu emosi tanpa mengetahui kebenaran sebenar.

“Siasatan lanjut giat dilakukan dan polis kini mengesan individu yang bertanggungjawab membuat ugutan jenayah itu,” katanya ketika dihubungi disini semalam.

Buat laporan polis

Akhbar semalam melaporkan, Mohamad Nasir membuat laporan polis selepas menerima dua ugutan dipercayai berkaitan isu penggunaan bilik persalinan yang dijadikan kantin sementara di sekolah berkenaan.

Mohamad Nasir menerima dua ugutan oleh individu tidak dikenali selain dikecam dengan kata-kata kesat di dalam laman sosial sehingga mengganggu emosi beliau sekeluarga.

Pada masa sama, Ketua Cawangan UMNO Seri Pristana, Rosli Lep turut membuat laporan polis di Balai Polis Saujana Utama berikutan berlaku kekecohan di pintu masuk sekolah berkenaan membabitkan 30 individu yang bukan penduduk dari kawasan berkenaan.

Reaksi positif

Junaidi berkata, sejak gambar berkenaan tersiar dalam Facebook, pihaknya menerima 12 laporan polis yang dibuat pelbagai pihak termasuk ibu bapa pelajar terbabit.


Bagaimanapun, katanya, kebanyakan laporan yang dibuat keluarga murid sekolah itu tidak menyalahkan tindakan pihak sekolah terbabit yang menggunakan bilik persalinan sebagai kantin sementara, sebaliknya menyokong dan memahami kesulitan yang dialami sekolah itu.

“Semua ibu bapa memberikan reaksi positif, namun yang menimbulkan kekecohan adalah orang luar yang tiada kaitan dengan sekolah berkenaan tanpa mengetahui perkara sebenar,” katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan