UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 31 Julai 2011

Misteri 11 doktor Hospital Tung Shin!

Tindakan 11 doktor dari Hospital Tung Shin di Jalan Pudu mengeluarkan kenyataan mengutuk kerajaan dan mengecam tindakan polis yang disifatkan mereka sebagai ganas menimbulkan banyak persoalan.

Penulis blog, Syed Akbar Ali berkata, baru-baru ini, beliau menerima panggilan telefon daripada seseorang yang mengetahui latar belakang beberapa orang daripada 11 doktor terbabit.

"Menarik, orang yang menghubungi saya adalah bekas ahli aktivis dan ahli politik. Beliau meminta saya menyemak latar belakang beberapa orang doktor daripada 11 individu itu.

"Saya lakukan dan penemuannya agak menarik," katanya dalam blognya di syedsoutsidethebox.blogspot.com.

Syed Akbar berkata, persoalan pertama, adakah 11 doktor itu berada di hospital tersebut secara serentak pada 9 Julai lalu dan jika ada yang tidak hadir, bagaimana nama mereka boleh disenaraikan bersama 11 yang lain.

Persoalan kedua, katanya, mengenai status jawatan 11 doktor itu, adakah mereka doktor sepenuh masa atau separuh masa yang diwajibkan hadir mengikut masa-masa tertentu ataupun berstatus lain.

"Persoalan ketiga, adakah kesebelas doktor itu mengeluarkan kenyataan dengan keikhlasan diri sebagai doktor tanpa dipengaruhi oleh mana-mana parti politik.

"Ataupun kenyataan mereka bersifat bias kerana mereka juga propembangkang, jadi akan menyokong perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) kerana dianjurkan oleh parti politik yang disokong mereka," katanya lagi.

Menurut lagi, kecenderungan politik 11 doktor itu juga boleh dipertikai kerana dua minggu sebelum berlakunya Bersih, beliau menjumpai satu kenyataan media oleh Forum Profesional Malaysia (MPF) yang menyokong perhimpunan tersebut.

Empat aktivis dalam MPF yang menyatakan sokongan mereka kepada Bersih katanya, adalah individu sama yang disenaraikan daripada 11 doktor di Hospital Tung Shin terbabit.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan