UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 6 Julai 2011

MCA pertikai tindakan Selangor salur RM15,000 kepada Bersih!

MCA Bahagian Ampang hari ini mempertikaikan tindakan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyalurkan dana RM15,000 kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) baru-baru ini untuk mengadakan perhimpunan haram.

Ketuanya, Low Kim Mang berkata, tindakan Abdul Khalid menggunakan wang rakyat untuk kepentingan parti seolah-olah menggambarkan beliau seorang diktator. Menurutnya, wang yang disalurkan kepada pertubuhan haram itu seharusnya digunakan untuk membaik pulih masalah jalan dan perumahan di negeri tersebut.

"Duit rakyat seharusnya dipulangkan kepada rakyat, bukan digunakan untuk kepentingan politik," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Kim Mang turut melahirkan rasa kesal dengan tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang langsung tidak mempedulikan masalah penduduk Ampang. Katanya, masalah kehilangan penutup lubang longkang berhampiran Dewan Komuniti Pekan Ampang yang sudah berlarutan lebih sebulan, langsung tidak diendah.

Menurutnya, lubang besar seluas tayar kereta itu mengundang risiko kepada pengguna jalan raya terutama penghuni di sekitar kawasan tersebut. Tambahnya, keadaan itu juga membahayakan pemandu yang meletakkan kenderaan di tepi jalan berkenaan terutama pada waktu malam kerana lubang sukar dilihat ekoran kerosakan lampu jalan sejak enam bulan lalu.

Menurutnya, melihat pada saiz lubang longkang yang terdedah itu, ia bukan sahaja boleh menyebabkan orang dewasa terjatuh ke dalamnya tetapi juga boleh mengakibatkan tayar kenderaan terperosok.

"Mereka yang sering ke kawasan itu mungkin mengetahui tentang ketiadaan penutup lubang longkang tetapi bagi mereka yang jarang ke situ, mereka berisiko untuk terjatuh ke dalam longkang," katanya.

Sehubungan itu, beberapa wakil penduduk berhimpun secara aman sambil menunjukkan risalah tertulis 'Jangan bersembunyi di belakang, datang depan dengar masalah rakyat, Ahli Majlis kamu di mana dan apakah kerajaan pembangkang sedar lubang ini boleh membahayakan nyawa'.

Kim Mang juga memberitahu, sudah tiga tahun pakatan pembangkang merampas Selangor tetapi penduduk tidak pernah melihat kelibat wakil rakyat dan ahli majlis kerajaan tempatan di kawasan tersebut.-UM.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan