UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 11 Februari 2011

Zahrain: DAP politikkan isu kematian Beng Hock!

Tindakan peguam Karpal Singh dan anaknya Gobind Singh yang mahukan proses siasatan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematian Teoh Beng Hock ditangguhkan adalah sesuatu yang pelik dan amat mengelirukan.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, ini kerana kedua-dua tokoh DAP tersebut sebelum ini kononnya memperjuangkan keadilan untuk Beng Hock dengan berarak di jalan raya dan menjadikan kematian mendiang sebagai modal kempen politik setiap pilihan raya kecil untuk mengelirukan rakyat terutamanya pengundi Cina.

Malah tambah beliau, hampir kesemua ahli pembangkang yang dikepalai DAP juga melemparkan pelbagai tuduhan dan tidak berpuas hati dengan inkues berhubung kematian Beng Hock.

''Mereka mendesak penubuhan Suruhanjaya Diraja tetapi apabila kerajaan menubuhkannya, mereka ingin menangguhkan perjalanan siasatan suruhanjaya itu dengan alasan ia perlu kerana mereka mempunyai kes-kes penting lain seperti kes liwat Anwar Ibrahim.

" Kenyataan anak-beranak ini jelas menunjukkan bahawa kes kematian Beng Hock tidak lebih daripada alat politik dan mereka sebenarnya tidak berminat untuk mencari kebenaran atau keadilan untuk si mati.

"Nampaknya kedua-dua peguam yang juga ahli politik DAP ini hanya berminat untuk mengeksploitasi kematian Beng Hock untuk kepentingan politik mereka dan DAP sahaja," katanya.

Beliau berkata demikian dalam entri terbaru bertajuk "Peguam atau Politik Hipokrit" di dalam blognya, http://zahrainmp.blogspot.com/, hari ini.

Zahrain menerusi entri yang sama menambah, tindakan kedua-dua peguam itu jelas menunjukkan permainan politik kotor DAP yang tidak ingin kes kematian Beng Hock diselesaikan.

Sedangkan pada pendapatnya kata Zahrain, tiada sebab kenapa Suruhanjaya Diraja itu harus ditangguhkan, malah ia harus diberi tumpuan khusus dan diteruskan secepat mungkin demi keadilan dan kebenaran.

Suruhanjaya Diraja itu juga katanya, tidak harus tunduk kepada desakan dan permainan politik peguam-peguam yang ternyata mempunyai kepentingan peribadi dan politik masing-masing.

Tegas beliau lagi, Karpal dan Gobind harus membuat keputusan sendiri menentukan peranan mereka dan bukannya mendesak Suruhanjaya Diraja itu mengikut telunjuk mereka.

"Persoalannya ialah apakah mereka ini ahli politik yang sanggup melakukan apa sahaja demi kelangsungan politik DAP atau sememangnya adalah peguam yang berhemah?

"Karpal dan anaknya serta peguam-peguam lain harus membuat pilihan antara kerjaya mereka sebagai peguam dengan kepentingan peribadi mereka sebagai ahli politik pembangkang.

"Rakyat tidak harus dikelirukan dan profesion guaman tidak harus dilacurkan dengan tingkah laku segelintir peguam yang hipokrit," kata beliau.-UM.

Juragan Malawati..

1 ulasan: