UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 8 Februari 2011

PRK Merlimau : PKR Tikam Belakang PAS!

Tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR), memberi laluan kepada Pas untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau sebenarnya merupakan strategi terbaru parti berkenaan menikam belakang PAS.

Inilah kecurangan yang terbesar dilakukan oleh rakan sekutunnya PKR dan DAP.

Dalam keterpaksaan PAS memperjudikan sekali lagi nasib parti tersebut di Merlimau, kali ini turun dimedan tempur dalam keadaan yang separuh mati, setelah TKO di Tenang, tertanya juga sampai bila PAS akan terus menjadi kuda tungangan?

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Idris Haron berkata, fakta menunjukkan Merlimau merupakan kubu kuat BN dan PKR sudah tentu telah menjangkakan peluang mereka untuk menang begitu tipis.

Atas asas itu, beliau percaya PKR mahu melepaskan diri dengan menyerahkan kerusi tersebut kepada Pas agar mereka tidak dipersalahkan sekiranya pakatan pembangkang menerima satu lagi kekalahan dalam siri pilihan raya kecil.

“Dalam keadaan PKR yang semakin lemah, mereka sebenarnya mahu cuci tangan. Mereka tidak mahu dipersalahkan sekiranya pembangkang sekali lagi kalah dalam pilihan raya kecil ini.

“Sebab itu, mereka beri laluan kepada Pas. Sekiranya berlaku apa-apa, Pas yang akan dipersalahkan,’’ katanya di sini hari ini.

Beliau yang juga Ketua Penerangan UMNO Melaka mengulas keputusan pakatan pembangkang untuk meletakkan calon Pas pada pilihan raya kecil (DUN) Merlimau pada 6 Mac ini. Perkara itu diputuskan dalam mesyuarat majlis pimpinan pakatan pembangkang yang diadakan di Pejabat DAP, di sini semalam.

Dalam perkembangan sama, Idris berkata, meskipun pakatan pembangkang dilihat sukar untuk menembusi kerusi DUN Merlimau, itu tidak bermakna BN akan mengambil mudah saingan mereka.

Beliau berkata, sebagai penyandang, BN tetap akan berusaha keras supaya penduduk di kawasan berkenaan terus memberi sokongan sekali gus memastikan kemenangannya pada pilihan raya kecil tersebut.

“Lemah atau tidaknya pakatan pembangkang itu soal lain. Paling penting BN perlu buktikan kepada rakyat bahawa parti kita ini amat dekat dengan rakyat dan sentiasa berada dengan rakyat sama ada susah atau senang,’’ katanya.

Ketika ditanya sama ada perlukah Pas menarik diri bertanding di DUN Merlimau, Idris menegaskan, UMNO bukannya seperti Pas yang sering meminta BN tidak bertanding di kubu kuat mereka.

“BN mengiktiraf sistem demokrasi yang menjadi amalan di negara kita. Oleh itu, tidak perlu kita minta Pas menarik diri kerana mereka juga berhak untuk bertanding.

“Dalam pilihan raya, kita serahkan kepada rakyat untuk tentukan siapakah calon pilihan mereka,’’ katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan