UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 13 Februari 2011

Sandiwara terbaru Anwar : Pulang atau lari!

Dimana Anwar sekarang? Katanya minggu lepas Anwar ada urusan URGENT dan penting di Washington! Agak-agak urusan apa ya! Adakah ini satu alasan untuk menangguhkan lagi perbicaraaan kes liwatnya yang sepatutnya berlangsung hari ini!

Semalam Ummi Hafilda Ali dalam kenyataannya berkata, kerajaan tidak perlu berlembut dan memberi ruang kepada Anwar untuk berbuat demikian kerana sikapnya yang suka menyebarkan fitnah untuk mendapatkan simpati daripada negara lain.

Kerajaan diminta bertindak tegas dengan menghalang Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim daripada bebas untuk keluar dan masuk negara ini kerana ia boleh memberi imej buruk kepada negara.

"Kenapa wujud pilih kasih? Anwar dibiarkan sesuka hati keluar masuk negara ini dan memberi ceramah sedangkan bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dihalang daripada membuat sebarang kenyataan?

"Anwar juga terikat dalam proses perbicaraan liwat namun dibiarkan bebas. Anwar diberikan peluang untuk berceramah mengutuk individu, memutar belit dan mengadakan cerita untuk menghuru-harakan rakyat," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Menurut Ummi Hafilda, setiap pergerakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu harus dipantau dan pasport antarabangsanya perlu dirampas.

"Kerajaan perlu tegas dan tidak membenarkan beliau mendapat permit untuk berceramah tanpa ada sekatan. Sedangkan apa yang dikatakan olehnya hanya pembohongan dan fitnah melampau yang hanya akan meracuni pemikiran rakyat dan menimbulkan kebencian kepada kerajaan. Kita tak mahu negara ini menjadi seperti Mesir yang porak-peranda disebabkan mainan politik kotor Anwar," katanya.

Rakan blogger Gerakan Anti-PKR (GAP) dalam entri terbaru blog http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com bertajuk 14 Februari: Anwar Rancang Insiden, percaya beliau pasti berusaha meloloskan diri daripada perbicaraan kes liwat yang akan bersambung pada 14 Februari ini.

GAP mendakwa Anwar merancang sesuatu untuk mendapat simpati rakyat. Anwar juga, kata blog itu, memecahkan rekod dunia apabila berjaya menangguhkan kes pendakwaan liwatnya sebanyak 50 kali sepanjang tempoh tiga tahun lalu.

Berikut adalah pengakuan Anwar pada sebuah forum di Washington baru-baru ini :

" Saya boleh pilih untuk tinggal disini ( Washington ) dan tidak kembali ke Malaysia, tetapi pilihan telah dibuat. Satu kaki saya di PArlimen dan satu kaki lagi di penjara ".

Sementara itu : Kes liwat Anwar disambung hari ini

Perbicaraan kes liwat membabitkan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang tertangguh sejak Disember tahun lalu dijangka akan disambung di Mahkamah Tinggi di sini mulai hari ini.

Sekiranya tiada permohonan-permohonan 'luar jangkaan', perbicaraan dijangka diteruskan dengan sesi soal balas pihak pembelaan terhadap saksi pendakwa ketiga, pakar patologi forensik Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr. Siew Sheu Feng.

Dalam masa sama, peguam Karpal Singh yang mengetuai pasukan pembelaan Anwar turut dijangka mewakili keluarga Teoh Beng Hock dalam suruhanjaya siasatan kematian pembantu Exco kerajaan negeri Selangor itu yang mula bersidang pada hari yang sama.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah bagaimanapun sebelum ini telah memberi peringatan bahawa pihaknya tidak akan melayan sebarang penangguhan perbicaraan jika Karpal tiada kerana tugas itu perlu diambil alih oleh peguam-peguam Anwar yang lain.

Mahkamah pada Januari lalu menetapkan perbicaraan kali ini akan berjalan selama enam minggu iaitu sehingga 25 Mac ini.

Kes tersebut ditunda sejak 6 Disember tahun lalu setelah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu buat kali keduanya mengemukakan permohonan supaya Mohamad Zabidin menarik diri daripada terus mendengar kes tersebut.

Permohonan itu bagaimanapun ditolak oleh hakim tersebut dan keputusan berkenaan dikekalkan oleh Mahkamah Rayuan pada 14 Januari lalu.

Anwar memohon Mohamad Zabidin menarik diri kerana didakwa tidak mematuhi prinsip keputusan Mahkamah Agung pada 1993 semasa menolak permohonan beliau supaya dibekalkan dengan nota klinikal tiga doktor yang memeriksa pengadu, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Hakim berkenaan semasa menolak permohonan tersebut menyatakan bahawa tidak wujud unsur berat sebelah yang memerlukan beliau menarik diri daripada kes itu.

Anwar, 64, didakwa meliwat Mohd. Saiful Bukhari, 26, iaitu bekas pembantu peribadinya di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara, No.99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Beliau didakwa di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Sejak perbicaraan dimulakan pada 3 Februari tahun lalu, hanya dua saksi pendakwa telah selesai memberi keterangan iaitu Mohd. Saiful Bukhari dan pakar bedah am HKL, Dr. Mohd. Razali Ibrahim.

Seorang lagi saksi, iaitu pakar perubatan unit kecemasan, Dr. Khairul Nizam Hassan yang telah selesai pemeriksaan utama oleh pihak pendakwaan, masih belum disoal balas oleh pasukan pembelaan.

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. elok Anwar Ibrahim(AI) ni dihukum liwat je. kalau boleh gunakan gajah yg sangat gersang yg kehilangan GF selama berbulan2. bila dia nampak je AI terus terkam dan liwat. biaq dia rasa penderitaan pulak. skg dia biarkan c Saiful menderita batin, pasni biar dia rasa menderita sakit lorong kunyit.

    BalasPadam