UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 11 September 2013

Simposium ‘Mendepani Agenda Asing, Melayu dalam Krisis Kepimpinan”?


Serangan demi serangan dilakukan secara licik oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dalam bentuk seruan mahupun slogan sehingga mencabar institusi diraja, kedudukan agama Islam termasuk hak keistimewaan orang Melayu.

Ditambah lagi dengan ancaman krisis pegangan akidah oleh fahaman yang berlawanan dengan Islam seperti Syiah dan Kristianisasi.

Sehubungan itu, Ikatan Muslimin Malaysia dengan kerjasama Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) akan menganjurkan satu Simposium yang akan membincangkan dan membongkar agenda asing dalam usaha menghapuskan identiti dan bangsa Melayu serta krisis kepimpinan di kalangan bangsa Melayu.

Simposium yang bertemakan ‘Mendepani Agenda Asing, Melayu dalam Krisis Kepimpinan” ini akan diadakan di Dewan Sri Siantan, Putrajaya pada 28 September 2013 bermula jam 8 pagi hingga 6 petang.

Antara tokoh yang akan hadir untuk sesi dialog simposium ini ialah Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman, YDP Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM), Dr Asyraf Wajdi Dato’ Dusuki, Mufti Sabah, S.S. Ustaz Haji Bungsu @ Aziz Bin Haji Jaafar, Penegerusi Yayasan Nasar, Ustaz Hj Nasharuddin Mat Isa, Penulis Dan Pengkaji Sejarah Persatuan Arkeologi Malaysia, Puan Zaharah Sulaiman dan Ketua Pegawai Eksekutif MTEM, Mohd Nizam Mahshar.

Selain itu ialah Ketua Unit Kajian Syiah ISMA, Ustaz Mohamad Ismail, Pengerusi Biro Pembangunan Dan Kepimpinan ISMA, Ustaz Mohamad Hazizi Bin Ab Rahman dan Ustaz Shaharuzzaman Bistamam.

Tajuk yang menjadi perhatian ialah Konspirasi Penghapusan Bangsa Melayu: Fokus Agenda Nam Tien, Agenda Perluasan Pengaruh Syiah: Ancaman Kepada Malaysia, Ancaman Globalisasi Ekonomi : Fokus AFTA & TPPA, Peng’Amerika’an Ke atas Dunia Islam, Gerakan Mengkristiankan Malaysia: Satu Usaha Terancang dan Krisis Kepimpinan Melayu: Nasib Melayu Di tangan Siapa?

Untuk sebarang pertanyaan dan pendaftaran, boleh hubungi Cik Anis Sakinah di talian 019- 6025272 atau 03-89265954. Semua media dijemput hadir membuat liputan. Layari laman web http://ancamanterhadapislam.com/

Anda yang berminat perlu mengisi borang pendaftaran online seperti di pautan berikut: http://forms.aweber.com/form/64/1887771664.htm

Juragan Malawati..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan