UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 2 Jun 2013

'BN parti tunggal adalah mustahil'?


Cadangan menjadikan Barisan Nasional (BN) sebagai parti tunggal dengan membubarkan parti-parti komponen, termasuk UMNO amat sukar dan mustahil untuk dilaksanakan kerana ia akan menimbulkan kekecewaan 3.4 juta ahli UMNO yang telah memberi sokongan padu kepada parti dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, beliau sendiri tidak bersetuju dengan cadangan yang dibangkitkan oleh Gerakan jika membawa kepada pembubaran UMNO, malah, etnik minoriti Sabah dan Sarawak juga tidak akan mempunyai wakil seperti mana melalui parti-parti yang bernaung di bawah BN.


“Justeru, makmal bagi membincang dan membuat kajian mengenai perkara tersebut perlu segera beroperasi bagi mendapatkan pandangan daripada ahli-ahli UMNO sama ada cadangan itu relevan atau sebaliknya kerana ia kini menjadi bahan bualan dari kedai kopi ke lobi hotel.

“UMNO telah membuktikan parti itu telah mendapat sokongan kuat apabila memenangi 88 kerusi dalam PRU-13 dan sebarang langkah untuk membubarkan dikhuatiri boleh menjejaskan kekuatannya," katanya selepas merasmikan majlis pecah tanah Sekolah Agama Seri Anom, Sanglang di sini hari ini.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan