UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 29 April 2013

PRU13: Najib selesaikan penantian 12 tahun pembeli rumah Alam Perdana!


KUALA SELANGOR: Perdana ,Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menyerahkan kunci rumah kepada pembeli rumah pangsa kos rendah Bandar Alam Perdana di Ijok, dan sekali gus menyelesaikan masalah penantian 12 tahun mereka untuk akhirnya memiliki rumah sendiri.

Simbolik penyerahan replika kunci rumah kepada 10 wakil pembeli itu pada satu majlis hari ini memberi erti yang amat besar kepada mereka kerana projek yang terbengkalai itu diselamatkan oleh Barisan Nasional (BN) melalui Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB).


Projek perumahan kos rendah di Alam Perdana yang terbengkalai itu terdiri daripada 2,500 unit rumah, yang berkeluasan lantai, 650 kaki persegi di atas tapak seluas 20 hektar di sini.

Projek yang terbengkalai sejak 2002 itu, akhirnya mendapat sijil layak menduduki pada 27 Disember lalu setelah disiapkan oleh kontraktor yang dilantik SPNB, Medallion Builders Sdn Bhd.



Najib semasa berucap di majlis penyerahan kunci itu berkata projek itu diselamatkan oleh BN menerusi SPNB dengan peruntukan Kementerian Kewangan berjumlah RM200 juta.

Sungguhpun projek ini diambilalih oleh SPNB, ia lewat setahun untuk disiapkan kerana kerajaan Selangor di bawah pakatan pembangkang tidak memberikan kerjasama kepada SPNB.

Ikutilah apa yang dikatakan oleh :

DATUK IR IDRIS HARON / PENGERUSI SPNB
Nak masuk rumah dah kerajaan negeri Selangor tak nak urus pengambilalihan tanah dan tak nak lepas CF. Apa maknanya? Maknanya pilihanraya nanti MB dan exco perumahan baru nak sampaikan CF jadi ada niat politik.

Bagi pembeli, mereka rata-rata golongan berpendapatan rendah. Selain isu tanah yang melewatkan penyerahan kunci, penduduk juga mendakwa dikenakan bayaran tambahan oleh kerajaan negeri.

AMIRUDDIN ABDULLAH / PENGERUSI JAWATANKUASA BERTINDAK PEMBELI BANDAR ALAM PERDANA
Kenapa kerajaan negeri Selangor masih nak kutip 2 ribu dari setiap rumah sebagai kos tambahan SPNB tak nak kutip kos tambahan selain kos asal itu di sini saya minta siasatan kes ini kerana jejas ekonomi orang berpendapatan rendah.


Selain projek Bandar Alam Perdana, di Selangor SPNB mempunyai 15 projek yang babitkan 6,024 unit rumah sedang dan telah dibina.
SPNB menerima peruntukkan awalan dana khas dalam Tabung Pemulihan Perumahan Terbengkalai.

Ia diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak melalui Pakej Rangsangan Ekonomi 1 Dan 2. Dana Pakej Rangsangan 1 dan 2 bernilai RM430 juta.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan