UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 23 April 2013

PRU -13 : Tamatkan sengsara 5 tahun di Selangor?


Penduduk Selangor yang dianiaya kerajaan negeri pakatan pembangkang sejak lima tahun lalu, perlu menggunakan kuasa di tangan mereka untuk melakukan perubahan pada 5 Mei ini.

Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan Selangor bukan saja gagal mengatasi masalah bekalan air bersih berikutan keengganan meluluskan projek Loji Rawatan Air Langat 2, malah tidak mampu mengatasi isu pungutan sampah yang menjejaskan kehidupan rakyat.

Ikrar Najib

Sehubungan itu, Perdana Menteri berikrar keutamaan pertama kerajaan Barisan Nasional (BN) apabila merampas semula Selangor pada PRU-13, ialah menjamin bekalan air berterusan untuk keperluan rakyat dan pembangunan negeri itu.


Mereka utamakan mengambil alih syarikat (konsesi) air, tidak mementingkan cara menyelesaikan masalah air untuk rakyat Selangor dan Wilayah Persekutuan.

Saya amat gembira kerana hari ini saya sampai di Gombak Setia ini. Saya kagum melihat suasana dan sambutan rakyat di kawasan ini kepada BN. Kita sudah serik dengan janji kosong pembangkang. Banyak janjinya hanya bohong, katanya.

Najib berucap pada program tinjauan mesra di premis perniagaan Taman Greenwood dalam kawasan DUN Gombak Setia, di sini dan pada program turun padang dan tinjauan mesra di DUN Seri Muda, Parlimen Kota Raja, Shah Alam, semalam.

BN bawa harapan

Najib yang ditemani anaknya, Norashman Razak dan Nooryana Najwa hadir di Taman Greenwood dengan menaiki bas BN tertera slogan Menepati Janji, Membawa Harapan selepas melakukan tinjauan mesra di Bandar Baru Selayang.


Di Bandar Baru Selayang, Perdana Menteri disambut calon kerusi Parlimen Selayang, Datuk Donald Lim Siang Chai, calon DUN Kuang, Abdul Shukur Idrus; calon DUN Rawang, Lee Li Yew; calon DUN Taman Templer, Datuk Seri Subahan Kamal dan kira-kira 2,000 penduduk.

Najib yang juga Pengerusi BN Selangor kelihatan ceria dan meluangkan kira-kira setengah jam beramah mesra dengan masyarakat sebelum menikmati sarapan nasi lemak kukus, puyuh goreng dan teh o bersama orang ramai di Restoran Rumpun Selera.

Ketika mengadakan tinjauan mesra di Taman Melawati, Hulu Klang, Najib bangga dengan semangat tinggi jentera BN Selangor. Beliau meluangkan kira-kira setengah jam menikmati nasi ayam di gerai Melawati Nasi Ayam Hainan Singapore bersama penduduk.

Dalam ucapannya di Seri Muda, Najib berkata bekalan air berterusan amat penting untuk Selangor dan masa depan negara. Di Selangor dan Lembah Klang, 60 peratus daripada GDP (Keluaran Dalam Negara Kasar) negara berada di kawasan ini, katanya.

Sebelum itu Najib menunaikan solat Asar berjemaah di Masjid Al-Falah di Taman Sri Muda, Shah Alam. Perdana Menteri turut turun padang ke kawasan Parlimen Subang dan memperkenalkan calon BN, A Prakash Rao.

Juragan Malawati...

1 ulasan:

  1. Aku tak minta duit dari kerajaan BN. Janji Selangor makmur dan rakyat berkemampuan dapatlah aku berniaga dengan selesa.

    Aku Yang Bingai:
    PRU13 - Ibrahim Ali dan Nallakarupan Korban Prinsip? di TendangTerajang

    BalasPadam