UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 24 April 2013

PRU -13 : Kempen calon BN di Parlimen dan DUN Kuala Selangor..!!!


Di pekan Ijok, Kuala Selangor kelmarin kempen PKR agak hambar. Di kawasan perumahan dekat situ, calon kerusi DUN BN, K.R Parthiban yang belum pun melepasi rumah yang jaraknya dalam 50 meter dari dia berdiri, tiga keluarga Cina sudah siap terpacul di depan pagar menunggu kedatangannya.

Seolah-olah macam hero filem Tamil pula gaya Parthiban dinanti si gadis. Rakan Parthiban, muka baharu untuk kerusi Parlimennya, Kuala Selangor, Datuk Irmohizam Ibrahim, 37, pula kerap dilihat berlari-lari anak di tapak pasar malam perumahan itu, sambil memperkenalkan dirinya dan beramah mesra.

Beliau yang diiringi isteri Sushulayanti Sumadi nampak begitu bersungguh-sungguh dan serius. Begitu bekerja keras beliau untuk memastikan bukan sahaja dirinya dikenali tetapi yang utama katanya, kerja keras yang dilakukan Kerajaan Pusat dalam empat tahun ini, benar-benar tersemat dan dijiwai oleh pengundi.


"Saya kena jumpa lebih ramai pengundi, jadual memang padat tapi inilah tanggungjawab besarnya apabila kita jadi calon BN," katanya.

Beberapa meter dari tempat Irmohizam berkempen, kelihatan saingan Partiban dari PKR, Dr. Idris Ahmad yang sekadar memerhati di hujung tapak pasar malam sambil mengedarkan manifesto PKR.

Apa yang pelik, jentera PKR yang dibawa Idris bukan dari kawasan situ sebaliknya datang dari Cabang PKR Segambut. Ini berdasarkan tulisan yang tertera pada baju mereka.

Di DUN Bukit Malawati pula, lain ceritanya. Cara calon BN di situ, Jakiran Jacomah, 61, berceramah siap dengan aksi gaya tangannya menunjuk ke arah sana sini. Nada yang diluahkannya pun begitu bertenaga. Tapi ini tidak menghairankan kerana beliau adalah salah seorang anggota jawatankuasa pengadil bola sepak di Parlimen Kuala Selangor.


"Saya dah 40 tahun berjuang dalam UMNO, dari era Tan Sri Abu Hassan Omar (bekas MB Selangor) hinggalah saya dipilih menggalas cabaran BN dalam PRU-13.

"Maaf, terbawa-bawa persis pengadil, tapi saya fikir ini positif untuk pengundi, yang menampakkan saya ini memang nak tolong selesaikan masalah mereka," katanya kepada pemberita.

Juragan Malawati..

2 ulasan:

  1. Sheikh Qaradawi apprciates @AnwarIbrahim’s history, exprnce, wisdm, struggle, patience, endurnce and love he gets in Malaysia
    http://bit.ly/XWqthQ

    BalasPadam
  2. Kempen..berkempen gak..Lampu Jalan sepanjang area Jalan Haji Samsudin Kampung Bukit Badong...bila nak pasang??? Sekian lama menanti 5 tahun. Pengundi area sana..ramai. tak kan la tak dapat nak penuhi permintaan rakyat.


    sky_link86@yahoo.com

    BalasPadam