UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 5 Ogos 2011

Hasan Ali pertahan tindakan JAIS!

Tindakannya menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama mencetuskan kemarahan DAP, yang secara terang-terangan mempunyai hubungkait dengan perkembangan agama kristian di negara ini.

Bukan menuduh, tetapi penglibatan DAP dengan gereja-gereja seperti yang ditunjukkan di PRN Sarawak serta kontroversi di Penang menceritakan segala-galanya.

Hasan Ali bertindak berdasarkan maklumat dimana terdapat kebarangkalian pemurtadan umat Islam di gereja berkenaan. Dan selaku Exco Agama Islam, beliau berhak atas kapasiti tersebut. Dan tindakannya terbukti berasas apabila di majlis makan malam anjuran gereja itu telah disertai oleh kira-kira 12 penganut Islam. Mereka telah ditahan, dan akan disiasat dibawah Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

Hasan Ali sebenarnya dalam bahaya. Khalid Ibrahim sudah mengarahkan agar laporan penuh dibuat berhubung dengan serbuan tersebut. Malah, Khalid dikhabarkan telah menyatakan kekesalan ekoran dari peristiwa itu dan mahu segera berjumpa dengan pihak Gereja Methodist itu. Khalid sekali lagi mempamerkan “panik” apabila terpaksa berhadapan dengan DAP, walhal apa yang terjadi adalah berlandaskan undang-undang yang termaktub di Selangor.

Di penghujung kariernya, Hasan Ali dilihat cuba membuat “damage control” setelah dihujani pelbagai kritikan berhubung isu yang melibatkan kesucian agama Islam. Mungkin agak terlewat, namun itulah tanggungjawabnya. Dan Hasan Ali seolah sudah menghidu, tiada peluang kedua untuknya selepas ini. Maka, tanggungjawab terhadap agamanya wajib dilaksanakan, kerana tiada apa yang tinggal untuknya selepas ini.

Tindakan ini tidak disenangi bukan sahaja DAP, malah puak-puak Erdogan di dalam PAS. Hasan Ali akan berdepan dengan ranjau berduri untuk sekali lagi. Bukan sahaja dari Pakatan, malah dari dalam PAS sendiri.

Apa pendirian PAS dalam isu ini? Apa pula kenyataan yang bakal kita dengar dari Dewan Pemuda PAS yang selalunya lantang mengkritik kerajaan dalam hal ehwal Islam di negara ini?

Apa pula kata penyokong PAS yang pada waktu Ramadhan ini, tazkirah daulah khilafah Islamiyah dan berjuang di jalan Islam yang dibicarakan selepas terawih oleh ustaz-ustaz PAS dijangka cukup berleluasa di masjid dan surau di negeri Selangor?

Masihkah mereka terus tertipu oleh bicara murahan dari ustaz-ustaz PAS ini, sedangkan tindakan yang diambil oleh Hasan Ali “dilaknat” oleh pemimpin-pemimpin yang diangkat oleh ahli-ahli PAS sendiri?

Paling menarik, Hasan Ali bertindak pada masa yang sesuai. Ia dilakukan sewaktu “musuh ketatnya”, Khalid Gereja tiada di dalam negara. Pastinya Khalid sedang menyumpah seranah di luar sana kerana tidak dapat menunjukkan taat setianya kepada DAP!

Sekurang-kurangnya, Hasan Ali sudah berubah menjadi berani, berbanding dengan rakan-rakannya yang lebih suka menjilat bontot DAP!

Selepas ini : PAS Selangor tuntut penjelasan dari Hasan Ali?

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan