UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 16 Ogos 2011

Buat Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali - Adakah ini 'kerja-kerja' jahat UMNO?



UMNO Selangor menyifatkan kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali yang menuduh UMNO mendalangi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada 3 Ogos lepas sebagai berniat jahat.

Justeru, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Mohd Zin Mohamed menuntut Mustafa memohon maaf secara terbuka dan UMNO bersedia mengambil tindakan undang-undang jika beliau gagal berbuat demikian.

Mohd Zin berkata, pemeriksaan yang dilakukan di DUMC merupakan perkara yang melibatkan penguatkuasaan agama dan tidak sepatutnya dipolitikkan oleh mana-mana pihak.

Dalam satu kenyataan di sini, beliau berkata, JAIS harus bebas dari ancaman, ugutan dan tohmahan serta campur tangan politik kerana isu membabitkan agama wajar diurus secara profesional dan berkesan.

"Pas harus segera berhenti menyalahkan pihak lain dalam setiap isu yang berlaku dalam pentadbiran di Selangor,” katanya.

Dalam kenyataan Haji Hadi sebelum ini juga seolah-olah menyalahkan UMNO! Antara kenyataan Haji Hadi mengenai isu gereja di Selangor!

" UMNO tidak layak mempertahankan Islam kerana tidak berwajah Khalifah Umar yang melawat gereja dan bersembahyang apabila tiba waktunya, kerana Umar mendirikan sembahyang maka dengan sendiri mendirikan masjid, sedang UMNO mendirikan masjid tetapi tidak semestinya mendirikan sembahyang. Mereka boleh berhimpun untuk membincangkan agenda negara dengan meninggalkan sembahyang, sedangkan Saidina Umar tidak memisahkan sembahyang dengan urusan negara."

Kesimpulannya, kenyataan media milik UMNO dalam isu gereja lebih bersifat apa yang disebut oleh Imam Ali K.W. “ Ucapan yang zahirnya benar , tetapi matlamatnya kebatilan “. Ianya dengan bermatlamat untuk memancing undi melayu Islam yang buta al Quran, bagi pilihanraya umum ke-13 untuk meneruskan agenda warisan penjajah iaitu Islam yang terpimpin bukannya Islam yang memimpin.

Fikir-fikirkan lah..!!!

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan