UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 6 September 2010

Selangor Bangkit : Projek Barat Laut IADA diteruskan walaupun kerajaan PR Selangor cuba sabotaj!

Blog KitaGempur sebelum ini ada mengeluarkan artikel berkenaan isu ini dalam keluaran lepas. Klik di sini
Dalam artikel tersebut ada di sertakan kronologi tentang projek ini dan juga surat arahan dari kerajaan Selangor supaya memberhentikan kerja-kerja tersebut.

Ahad lepas satu perjumpaan diadakan diantara Dato' Seri Noh Omar dengan penduduk setempat untuk mendapat kata putus adakah projek ini perlu dilaksanakan ataupun tidak. Didalam blog peribadi DS Noh Omar beliau ada mengemukakan persoalan adakah ini adalah percubaan kerajaan Selangor untuk menjadikan projek IADA ini sebagai projek gajah putih.Klik di sini.

Satu persoalan yang perlu kita fikirkan iaitu ada kemungkinan perkara tersebut boleh terjadi kerana kos yang dibayar kerajaan persekutuan amat besar. Kerajaan Selangor sudah hampir kekeringan isu yang boleh dipertengahkan di dalam Selangor dan pada masa yang sama UMNO terus menerus menyerang kepimpinan MB Khalid "G".

Perkara ini menyebabkan mereka tidak nyenyak tidur dan ini adalah salah satu peluang mereka untuk melengah-lengahkan projek ini supaya memberi satu gambaran buruk kepada kerajaan Barisan Nasional. Apa lagi yang mampu mereka lakukan untuk memesongkan pandangan rakyat terhadap BN?

Mereka mendakwa wujud unsur rasuah tetapi mereka pun mengamalkan perkara yang sama. Mereka mendakwa wujud unsur kronisme dan nepotisme tetapi adakah tidak wujud unsur ini di dalam Pakatan Rakyat?. Apa lagi kehebatan kerajaan Selangor sekarang yang mampu mereka banggakan? Air percuma? Pergi mampos dengan skim air percuma yang menguntungkan sesetengah pihak. Sampai sekarang banyak lagi rumah terpaksa membayar bil air yang tinggi kerana sistem meter pukal masih lagi digunakan.

Perjumpaan DS Noh Omar bersama penduduk Parit 4 Sungai Haji Dorani mencapai kata putus apabila penduduk dikawasan tersebut mahukan projek tersebut diteruskan. Klik di sini. Apa tujuan sebenarnya kerajaan Selangor mengarahkan kerja-kerja dihentikan? Mereka diberi mandat oleh rakyat untuk menjaga kepentingan rakyat bukannya menghalang tindakan yang dilakukan untuk kepentingan rakyat.

Betullah apa yang dikatakan selama ini bila Pakatan Rakyat memerintah. Dimana Pakatan Kuat Di Situ Rakyat Merempat ... ! Wallahuallam.

Sumber : Kita Gempur ( http://www.kitagempur.com/ )

Juragan Malawati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan