UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 15 September 2010

Polis rungkai kes pembunuhan ustazah!















DIDAKWA mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. Ali Tan Abdullah, 34, dibawa keluar dari perkarangan Kompleks Mahkamah Seremban selepas dia dihadapkan atas dua pertuduhan membunuh seorang ustazah Norliza Ishak, 35, dan anaknya Amirul Ayman Mohd Yusof, 10, pada 2 September lalu di Mahkamah Majistret Seremban di sini, hari ini.


Suspek kes pembunuhan seorang ustazah bersama anaknya di Port Dickson, 3 September lalu dipercayai memasuki rumah mangsa dengan memberi alasan kunci rumahnya tertinggal sebagai strategi menyamun mangsa.

Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh berkata, suspek yang juga jiran mangsa menggunakan strategi itu bagi membolehkannya memasuki rumah mangsa melalui bahagian dapur.

“Mangsa membenarkan suspek memasuki rumah dan kemudiannya suspek terus mencederakan serta mengikat mangsa bersama anaknya.

“Suspek kemudiannya membawa kedua-dua mangsa ke bilik air. Kedua-dua tangan dan kaki mereka diikat menggunakan tali, sementara mulut ditutup dengan pita pelekat serta dibalut kain sarung,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK), dekat sini, semalam.

Menurutnya, suspek berumur 34 tahun itu ditahan jam 12.50 tengah hari pada 5 September lalu di rumah neneknya di kawasan Port Dickson.

“Hasil siasatan, polis mendapati tujuan utama suspek adalah mahu menyamun mangsa berikutan masalah kewangan yang dihadapi.

“Suspek yang bekerja sebagai pemasang paip gas mengalami masalah kewangan disebabkan bebanan hutang seperti bayaran kereta, rumah dan lain-lain,” katanya.

Osman berkata, polis turut menemui barang yang dicuri suspek, dipercayai milik mangsa.

“Barang yang dirampas daripada suspek adalah sebuah komputer riba, sebuah permainan video, tiga telefon bimbit, dua utas rantai tangan serta seutas rantai leher bersama loket.

“Sementara wang tunai mangsa yang dicuri berjumlah RM1,300 dan hasil gadaian barang kemas pula bernilai RM2,200 telah dimasukkan ke dalam akaun milik suspek untuk membayar hutangnya,” katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan