UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 17 Mei 2010

Tahniah PAS : Sanggup jadi ‘ balaci ‘ untuk tegakkan ISLAM bersama DAP!















PRK Sibu kali ini menjadi bukti apabila PAS sendiri telah mem"balaci"kan dirinya kepada DAP. Dengan sedikit dana dan tiket kapal terbang, PAS telah menerbangkan beberapa peraih undinya untuk "beraksi" di Sibu. Antaranya Khalid Samad, Dr.Mariah, Mat Sabu dan lain-lain lagi. Dilihat mereka galak berkempen untuk DAP dan itulah sebenarnya agenda mereka. Maka tidak hairanlah apabila kita dapat melihat bendera " bulan " berselang-seli dengan bendera " roket " dari hari penamaan calon sehinggalah hari pembuangan undi. Hati penyokong PAS, hanya Allah swt sahaja yang tahu! Terpaksa menyokong DAP walaupun jiwa mereka sebenarnya memberontak!

Adakah dunia sudah terbalik bagi PAS! Atau adakah perkara yang dilakukan oleh PAS ini boleh dikatakan perkara pelik tapi benar! Apakah mungkin PAS menyokong 100% kehendak DAP yang melaungkan konsep " Malaysian Malaysia "? Apakah mungkin PAS sudah berfikir beratus-ratus kali untuk mengorbankan laungan mereka selama ini untuk mendaulatkan Islam di Malaysia? " Mimpi " menubuhkan negara Islam yang PAS laungkan dahulu telah pun dilaksanakan oleh UMNO dengan mendahului PAS mengisytiharkan Malaysia sebagai negara Islam. Nampaknya, UMNO telah berjaya melangkah " over Karpal Singh's (DAP) body " dalam hal ini.















Adakah PAS sudah terdesak sangat untuk menunjukkan kesetiaan mereka pada DAP sehingga sanggup ‘ melacurkan ‘ ugama! Apakah PAS terpaksa " menyokong 100% " seteru politik utama mereka pada suatu ketika dahulu. Walaupun kini mereka bergelar " rakan sepakatan ", ternyata dasar antara PAS dan DAP sangat berbeza dan bercanggah antara satu sama lain. Bezanya bagaikan " air dengan minyak ". Itu hakikatnya, walaupun dinafikan oleh kedua-dua pucuk pimpinan masing-masing tetapi semua orang sudah tahu akan cerita yang sebenarnya.

Kita lihat pakatan antara PAS dan DAP hanya sekadar mempunyai satu persamaan iaitu untuk " menjatuhkan kerajaan BN ", khususnya UMNO. Tiada " tujuan " lain dalam " ikatan PAS dan DAP ". Semua ini amat jelas dan rakyat sangat maklum tentang perkara ini.

Fakta itulah yang amat dikesali oleh penyokong-penyokong PAS di seluruh Malaysia. Kerana " satu matlamat " itulah maka PAS bersedia " menghalalkan apa jua cara " dalam percaturan politik mereka. Hatta jika terpaksa bersaudara dengan " DAP " pun mereka sanggup " telan ", demi kuasa politik yang " belum pasti milik mereka ". Jika disoal mengenai perkara ini, maka tidak segan silu pemimpin mereka menjawab " inilah yang dikatakan siasah Islam "! Islam bagaimana jika perjuangan itu merugikan umat Islam sendiri? Islam bagaimana jika perjuangan itu men"jumud"kan pemikiran umat Islam itu sendiri? Islam apa yang cuba PAS perjelaskan jika terpaksa menjadi " kuda " kepada kafir harbi iaitu DAP?

Semasa berkempen Timbalan Mursidul Am PAS, Dato’ Haron Din telah melarang keras parti politik khasnya DAP dari menggunakan kalimah ALLAH untuk tujuan politik, tetapi Tok Guru Nik Aziz pula menghalalkan DAP menggunakannya! Malah Tok Guru Nik Aziz menyanggah pula pandangan Dato’ Haron Din kononnya itu merupakan pendapat peribadi dia, tapi saya ( Nik Aziz) benarkan. Politik menghalalkan cara! Ugama di pergunakan untuk kepentingan politik! MasyaAllah..

Kalau dilihat ceramah DAP penuh dengan ugutan berbau perkauman. Dalam siri ceramah DAP segala jenis hasutan telah mereka keluarkan malah ada seorang penceramah mereka dengan bangganya mengatakan, negara ini dari zaman nenek moyang kita (cina) lebih dulu telah berada di Malaysia. Malaysia bukan milik melayu!. Nampak tak bertapa teruknya DAP memainkan sentimen perkauman, segala fakta dan sejarah tentang kedatangan kaum Cina telah mereka buang ke longkang, hasutan dan fitnah sahaja yang mereka angkat dan jual sebagai fakta dan penceramah cuba meniup sentimen perkauman dikalangan pengunjung yang datang supaya membenci kaum melayu. Adakah penyokong-penyokong PAS bertakbir ketika itu bagi menyahut seruan DAP itu! Apakah penyokong-penyokong PAS terlalu dunggu untuk menerima apa sahaja yang dikatakan oleh DAP tanpa dapat mempersolakannya walaupun kepala mereka sendiri sudah dipijak-pijak oleh DAP!

Pas sanggup menghabiskan duit infaq yang berikan oleh penyokongnya untuk kegunaan DAP, tak cukup dengan itu mereka sanggup meminta lagi sedekah dari penyokong mereka di semenanjung supaya meninfaqkan duit mereka untuk membantu DAP menang dalam pilihanraya di Sibu. Duit infaq yang di berikan oleh penyokong mereka di gunakan untuk membantu DAP dan bukan di gunakan untuk perjuangan islam. Kita kena ingat, bukan semua ahli PAS yang bersetuju dengan kerjasama PAS dan DAP itu, apa agaknya perasaan mereka bila mereka dapat tahu yang PAS menghabiskan duit sumbangan mereka untuk membantu kafir harbi DAP?

Kita lihat pula apa yang berlaku di negeri Perak sebelum ini. Lihat saja bekas kerajaan Pakatan Rakyat Perak apabila PAS menjadi MB dan diperkudakan oleh DAP? Bagaimana Nizar boleh menderhaka kepada DYMM Sultan Perak dan menjadi " boneka " kepada Ngeh dan Nga? Lihat saja bagaimana Nizar hilang rasa hormatnya pada Ketua Agama Islam di Perak dan tidak hairanlah jika dia menghina mufti Perak yang ternyata lebih berilmu agama dari dirinya.

Berbeza dengan BN yang sejak dahulu menghormati perkongsian kuasa di antara parti komponen, BN tetap konsisten dengan peranannya. Selain mematikan hujah Pakatan Rakyat ( masih lagi Pakatan Haram? ), BN bertindak mengupas isu yang cuba dimanipulasi oleh pihak PR dalam setiap kali pilihanraya.

BN menyedarkan semua rakyat betapa Pakatan Rakyat itu suka berbohong dan menabur fitnah jahat. Tiada niat sekelumit pun dari Pakatan Rakyat untuk membela nasib rakyat, malah perjuangan sebenar mereka hanyalah tidak lebih untuk menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri dan menipu rakyat dengan janji-janji yang bakal dimungkiri. Begitulah resam " sesumpah ". Hakikatnya PAS menjadi " balaci " lagi kali ini. PKR menjadi " tukang sorak " manakala DAP menjadi " raja ".

Suara Politik
Taminsari
http://belantan.blogspot.com/

1 ulasan:

  1. Assalammualaikum TUAN GURU DATO’ DR. HARON DIN

    Surat ini memang khas saya tujukan pada Dato’ untuk menghuraikan segala kekusutan diantara orang islam khususnya orang melayu. Buat pengetahuan Dato’ saya bukannya penyokong Pas atau penyokong mana-mana politik, tetapi tujuan saya mennulis surat ini bertujuan untuk mengembalikan kekuasaan Islam khususnya Islam melayu terhadap politik Negara.
    Pertamanya saya ingin melihat rakyat melayu kembali bersatu padu kepada pegangan agama serta cinta akan bangsa dan Negara. Baru-baru ini Negara digegarkan dengan keputusan mahkamah yang membenarkan pihak gereja khusunya penganut agama kristian di Negara ini menggunakan nama Allah Yang kita tahu hanya eksklusif untuk ORANG ISLAM SAHAJA. Tetapi masalah ini telah dipolitikkan oleh parti-parti politik khususnya Pas dan Pkr, perkara ini jelas bertentangan dengan pendirian sebahagian besar ulama tanah air yang menolak penggunaan nama Allah kepada bukan islam. Oleh itu saya merayu kepada Dato’ untuk memikirkan untuk keluar dari Pas atas sebab-sebab yang saya akan terangkan seperti dibawah.

    1. Tuan Guru adalah antara ulama pas yang paling dihormati oleh semua parti-parti lain kredibiliti dan pegangan prinsip Dato’ membolehkan Dato’ sentiasa digeruni oleh parti-parti politik lain oleh itu sekiranya Dato keluar menjadi bebas tidak ada sesiapa yang akan mempersoalkan keputusan Dato’, tidak ada sesiapa yang berani mengatakan ia satu konpirasi dan jauh sekali untuk mengatakan Dato; dirasuah untuk keluar dari Pas, kerana tujuan pas sudah jauh menyimpang dari landasan asalnya untuk menegakkan Negara Islam yang berdaulah. Sekarang ini sanggup berkompromi dengan sebuah pari yang memang mempunyai prinsip tidak akan menerima sebuah Negara Islam. Dato’ saya amat berdukacita kerana parti pas diperkudakan oleh DAP untuk mendapatkan undian orang Islam untuk mengundinya, Dato kita Cuma tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa, saya melihat Dato’ adalah calon yang terbaik untuk menyatukan umat Islam khusunya Melayu. Saya tidak melihat dengan keluarnya dato’ akan menyebabkan orang maerah kepada dato saya percaya tindakan dato’ akan diikuti oleh ahli-ahli pas yang lain.
    2. Saya melihat Nik Aziz terlalu sekular dalam mengeluarkan pandangan. Pemikiran Nik Aziz terlalu terikat untuk menjatuhkan UMNO semata-mata dan tidak melihat kesan yang boleh membawa perpecahan perpaduan dikalangan melayu, Nik aziz adalah individu yang telah memecah belahkan orang Islam. Pandangan beliau lebih bersifat kepartian dan bukan bersifat menjaga kepetingan agama, dalam isu Penggunaan Nama Allah beliau sanggup digelar pelacur agama demi cita-citanya menjatuhkan melayu UMNO, inikan perjuangan Islam sejati. Nik aziz saya tidak rasakan sebagai ulama dia adalah sekadar ustaz yang layak mengajar di pra sekolah sahaja, masakan tidak ada orang yang sanggup mengatakan nik aziz bukan ulama tetapi “p***mak” . Oleh itu sekali lagi saya merayu kepada Dato kembalikanlah kekuatan melayu. Dato’ lah calon yang paling layak sekali.

    Boleh sebarkan mana-mana blog….UNTUK AGAMA DAN BANGSA

    BalasPadam