UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 25 Januari 2013

Tiba masa Pas keluar pakatan?



Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP) menyelar sikap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat semakin angkuh kerana mempertahankan pendirian pembangkang membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah.

Penyelarasnya, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin dalam nada tegas berkata, tindakan Anwar itu memperlihatkan pembangkang langsung tidak menghormati keputusan Majlis Syura Ulama Pas sekali gus 'merobek' maruah parti itu dan umat Islam di negara ini.

Katanya, ketetapan Anwar itu juga jelas menunjukkan sudah sampai masanya Pas meninggalkan pakatan pembangkang.

"Sebelum ini Pengerusi DAP, Karpal Singh mempertikaikan keputusan Majlis Syura Ulama Pas dan kali ini Anwar pula. Jadi sudah tidak ada sebab untuk Pas kekal bersama pembangkang yang langsung tidak menghormati pendirian dan maruah parti itu.

"Keluarlah Pas daripada pembangkang dengan bermaruah demi mempertahankan akidah umat Islam," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Mohamed Hafiz yang juga bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang menambah, Pas tidak perlu takut untuk kembali berjuang secara bersendirian jauh daripada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Sebelum ini terbukti Pas mampu berjuang secara bersendirian sehingga dapat mempertahankan Kelantan dan merampas beberapa negeri daripada Barisan Nasional (BN).

"Malah, sekiranya Pas meninggalkan pembangkang, parti itu mampu menang lebih besar dalam pilihan raya umum akan datang dan menjadikan Pas lebih dihormati oleh kawan serta lawan," ujarnya.

Sehubungan itu, Mohamed Hafiz turut meminta kepimpinan tertinggi Pas untuk membuka minda dan melihat lebih jauh ke hadapan dalam perjuangan mereka.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan