UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 18 Januari 2013

Kejadian Aneh, Allah Tutup Arah Kiblat Untuk Peserta HKR?



Telah berfirman Allah SWT di dalam al-Quran :-

“And We have put a bar infront of them and a bar behind them , and further We have covered them up, so that they cannot see”.

Atau dalam bahasa melayu,

“Dan kami adakan tutupan dihadapan mereka dan tutupan dibelakang mereka dan kami tutup mata mereka sehingga mereka tidak dapat melihat”.

Surah Yaasin –ayat 9.

Bermakna walau mata mereka terbuka tetapi penglihatan tertutup. Bermakna juga walaupun mereka perasan nampak tapi sebenarnya telah dilindungi. Kerana Allah SWT maha berkuasa keatas segala perkara.

Himpunan melawan uli-amri telah tidak mendapat restu Allah SWT. Walaupun mereka ramai pada perkiraan mereka sendiri 40,000 dari 28 juta rakyat Malaysia boleh dikira ramai jugalah pada mereka yang bijak mengira. Jika ahli PAS sahaja yang ada sejuta lebih dan ahli PKR serta DAP yang ada lagi sejuta lebih, maka 40,000 orang mereka anggap sudah ramai .

Di antara yang ramai itu pastinya ada peralatan canggih dan moden, smartphone dan tablet atau pun paling 'cekai' kompas murah. Jika tidak ada ini semua pastinya matahari terbenam dan alihkan sikit mengadap itu.

Tetapi Allah SWT tidak izinkan itu berlaku. Jika didalam Quran Allah SWT ada menyampaikan perintah “dan berpesan-pesanlah kamu” maka pastinya berpesan sesama sendiri sudah cukup memadai. Tetapi nampaknya tidak, mereka gagal berpesan sesama sendiri. Mungkin juga kerana Allah SWT tidak mengizinkan kerana mahu menunjukkan sesuatu kepada seluruh rakyat Malaysia.

Maka apakah yang terjadi? Mereka solat dalam keadaan seolah-olah tidak nampak arah kiblat. Tambahan berpuak-puak dan asing-asing, satu kumpulan mengadap ke sana, satu kumpulan mengadap ke sini. Dan paling pelik, antara mereka tidak ada yang dapat menegur pihak yang berlainan kiblatnya. Sedang kita jika nampak orang tersalah kiblat pun kita akan menegur, namun ia tidak terjadi di dalam stadium itu. Walau berpuluh-ribu ramainya pun tidak seorang dapat melihat kesilapan kumpulan yang mengadap kearah lain. Ini dengan kehendak Allah SWT.

Apakah berkumpul di antara mereka yang datang dengan niat jahat, mengharapkan sesuatu berlaku kepada negara walaupun sudah di sediakan pilihanraya yang aman untuk mereka. Apakah ayat Quran “dan jangan lah kamu melampaui batas” tidak pernah mereka baca?

Menuntut itu dan ini dari pihak uli-amri sedangkan mereka sendiri tidak tunaikan kerja dan tanggungjawap di negeri yang mereka sendiri perintah itu satu kebenaran?

Apakah menghina sesama Islam kerana konon-kononnya puak yang lain tidak Islam dan menolak Islam versi mereka itu satu kebaikan? Dan berakhir pula mereka dengan menyokong puak yang tolak Islam juga seperti calon pemimpin mereka sendiri.

Dan apakah perjuangan buku Jingga yang tiada Islam lansung didalamnya itu perjuangan Islam? Dan paling jengkel, adakah membela pihak yang terang-terangan mahukan pluralisma dan liberalisma itu satu perjuangan Islam?

Kini bakal tercatit didalam kotak minda rakyat bahawa himpunan ini sudah tersalah kiblat didalam solat dengan mengadap pelbagai penjuru hanya untuk menyembah tuhan yang satu yang mereka bantu menyerahkan namanya kepada puak kafir untuk dijadikan Allah SWT sebagai sekutu.

“Taatlah kepada Allah SWT, rasul dan uli-amri” tetapi puak ini tidak taat kepada uli- amri Islam nya, malah mereka mahu mengantikan dengan uli-amri yang ditunggang oleh pihak kafir.

Maka pihak yang engkar dengan perintah Allah SWT ini diaibkan. Sudahlah sikit jumlah nya, bersolat pula pelbagai arah. Yang tinggal cuma 'perasan' yang mereka lebih Islam dari orang lain. Datang membela pemimpin bermasalah dengan isteri orang kanannya di anggap kerja agama.

Kini akan tercatat lah dalam sejarah, kegagalan menentukan kiblat walaupun mereka ada ramai dimajlis yang tidak direstui uli-amri dan rakyat yang lain, kerana Allah SWT amat membenci mereka yang melakukan kerosakan dimuka bumi sambil mereka kufur nikmat.

Sumber : selangordaily

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan