UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 14 Januari 2013

Syukur PAS Tukar Pendirian Hasil Tarbiah UMNO?



Akhirnya, Nik Aziz harus akur, kata-kata sombong yang kononnya hasil tarbiah mereka, ramai wanita Islam kini bertudung termasuk Wanita UMNO dan Puteri UMNO, telah dibalas Allah.

Akibatnya, mereka pula ditarbiah oleh UMNO berhubung penggunaan kata nama khas Tuhan Yang Satu, ALLAH, yang tidak sesuai digunakan oleh penganut Kristian di negara ini. Lebih memalukan, pentarbiahan itu dilakukan oleh parti yang mereka tuduh sekular, menolak Islam dan lain-lain lagi.

Hasil dari tarbiah ini, PAS menyedari bahawa mereka di ambang kalah besar kerana menjadi parti takbir tanpa pernah benar-benar merealisasikan maksud takbir tersebut sehingga terpaksa tunduk kepada agenda pluralisme.

Mereka patut sedar bahawa tidak kira atas nama apapun, mereka tiada hak untuk berasa bongkak mendabik dada mengenepikan hakikat bahawa Allah menyuluh hati manusia berdasarkan apa yang telah manusia itu usahakan. Tidak perlu berasa terlalu sempurna sehinggakan terbabas ke dalam gaung.

Bukan Islam guna kalimah Allah, mengarut - Nik Aziz!

KOTA BHARU 14 Jan. - Biarpun sebelum ini Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) bersetuju dan senada dengan pemimpin DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya orang bukan Islam dibenarkan menggunakan kalimah Allah, hari ini beliau berubah fikiran dan menyifatkan perkara tersebut sebagai mengarut.

Beliau berkata, ini kerana kalimah Allah hanya merujuk kepada tuhan yang satu dan kalimah tersebut tidak tepat sama sekali untuk digunakan oleh agama yang mempunyai tuhan lebih daripada satu.

Katanya, justeru itu, bagi mana-mana pihak yang mahu menggunakan kalimah tersebut harus yakin bahawa Allah hanya satu.

"Bila agama lain yang tiada tuhan yang satu tiba-tiba hendak guna Allah tidak betul, kerana apa letak Allah. Allah diguna oleh Allah sendiri sebagai tuhan yang satu, yang maha kuasa. -UMO

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan