UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 20 November 2012

Isu Pas sesat : Kenyataan Nik Aziz melampau?



Hanya gerakan khawarij sahaja yang sanggup mengkafirkan saudara seagama sebagaimana tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menggambarkan UMNO yang memiliki lebih tiga juta ahli Islam sebagai parti murtad.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat), Ismail Mina Ahmad bagaimanapun berkata, beliau sendiri tidak tergamak melabelkan Pas gerakan khawarij kerana percaya ramai pemimpin parti itu menolak kenyataan melampau Nik Abdul Aziz tersebut.

Katanya, belum pernah berlaku dalam sejarah gerakan Islam sebuah parti yang mendakwa memperjuangkan Islam sanggup melabel parti lawan sebagai murtad, tetapi Pas melalui Nik Abdul Aziz dilihat mengambil tugas Allah SWT menghukum UMNO sedemikian rupa.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan Nik Abdul Aziz yang diangkat sebagai 'Tok Guru' supaya tidak terlalu berasa sempurna kerana kalangan ulama berpendapat lebih baik tersalah iktiraf kafir sebagai muslim daripada mengkafirkan seorang Islam."

"Apa yang dituturkan Nik Abdul Aziz itu sudah melampau dan tersasar jauh daripada ajaran Islam sebenar. Bagi saya, Pas sudah tidak dapat menghayati ajaran Islam sebenar kerana taksub kepada kekuasaan politik. Islam mengajak kepada kasih sayang, bukan kebencian.


"Hanya puak khawarij sahaja yang sanggup mengkafirkan saudara seagama. Pemimpin gerakan Ikhwanul Muslimin yang dipenjara, dicabut kuku, diserang dengan anjing ganas sendiri pun tidak mengkafirkan pemerintah Mesir yang terbukti zalim dan menindas," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Nik Abdul Aziz semalam dalam tindakan yang dilihat cuba mempertahankan bacaan doa oleh adiknya, Nik Razi Nik Mat yang meminta diturunkan bala ke atas UMNO sebagaimana Allah membinasa Firaun, Qarun, Namrud dan Abu Lahab menggambarkan parti terbesar Melayu itu sebagai murtad kerana kononnya menolak Islam.

Dalam pada itu, Ismail Mina mempersoalkan mengapa Pas yang sering menjadikan Ikhwanul Muslimin sebagai 'kiblat' perjuangan politik mereka tidak mengambil moto gerakan tersebut iaitu 'Kami Ini Pendakwah Bukan Penghukum' sehingga begitu mudah mengkafirkan pihak lain.

"Sebab itu saya kata Pas bukan sebuah gerakan Islam sebaliknya Pas kini hanya sebuah parti politik yang terlalu dahagakan kuasa sehingga sanggup melakukan sesuatu yang bertentangan dengan ajaran Sunnah Wal Jamaah demi menggapai cita-cita menawan Putrajaya," katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan