UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 12 November 2012

Deepavali 'pesta cahaya' terangi sinar perpaduan kaum!



Perayaan Deepavali yang juga dikenali sebagai Pesta Cahaya bagi masyarakat India diharap dapat menerangi segala kegelapan yang menghalang kepada perpaduan di antara kaum di negara ini.

Ini membolehkan rakyat menikmati kehidupan yang harmoni atas dasar toleransi yang sememangnya amat penting dalam negara pelbagai kaum seperti Malaysia.

Sempena sambutan yang diraikan bukan sahaja oleh penduduk berketurunan India malah rakyat berbilang kaum di negara ini, ianya diharap dapat mengajak rakyat untuk sama-sama bersatu hati mengorak langkah membina negara Malaysia yang aman sentosa dan membangun dengan cemerlang.

Sambutan Deepavali yang merupakan cuti umum dan jatuh semasa cuti sekolah tentulah peluang terbaik untuk kita saling kunjung mengunjungi dan menghargai sumbangan masyarakat India dalam membangunkan Malaysia.

Semoga sambutan tahun ini memberikan cahaya kepada kaum India di negara ini untuk menikmati kehidupan yang lebih baik dan kesejahteraan berpanjangan. Kepada semua rakyat Malaysia yang beragama Hindu, UKS mengucapkan Selamat Hari Deepavali.

Ikhlas dari : Admin UMNO Kuala Selangor (UKS)

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan