UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Khamis, 9 Februari 2012

Khalid Kata Hasan Dedah Kepincangan Pas Sebab Nak Jadi MB...betul ke?


Pas Selangor semalam membuat dakwaan baru terhadap bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohammad Ali, bahawa pendedahan yang dilakukan melalui siri ‘roadshow’ baru-baru ini adalah disebabkan kecewa ekoran hasrat menjadi Menteri Besar Selangor tidak kesampaian.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya III Pas Negeri Selangor, Khalid Abdul Samad, tindakan Hasan itu yang mendedahkan kepincangan parti yang dikatakan dikuasai oleh golongan ‘parasit’ telah menyekat niatnya untuk menjadi pemimpin no.1 kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat itu.

Khalid berkata, Hasan sering meminta agar Pas mengkaji semula hubungan mereka dengan DAP dan PKR serta mempertimbangkan cadangan untuk berganding bahu dengan UMNO.

“Beliau (Hasan) kerap kali mencadangkan agar Pas mengkaji semula kerjasama PKR dan DAP.

“Ini kerana usaha beliau untuk berganding dengan UMNO sebelum ini, peluangnya untuk menjadi Menteri Besar adalah cerah.

“Hasan juga dikatakan sebelum ini turut memberi maklumat tidak tepat kepada pimpinan Pas seperti pelantikan Ahli-ahli Majlis (pihak berkuasa tempatan) hanya 30 peratus orang Melayu selain memberikan laporan bahawa DAP menghalang azan seperti yang berlaku dalam kes Teresa Kok (Ahli Dewan Undangan Negeri Kinrara) sebelum ini,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Ahli Parlimen Shah Alam itu juga berkata, laporan-laporan yang diberikan oleh Hasan kepada pimpinan Pas Pusat itu merupakan antara usaha bekas Exco kerajaan itu yang sengaja merosakkan hubungan di antara Pas dan sekutunya, PKR dan DAP.

“Beliau bergerak selama ini (dalam Pas) sebagai ‘musuh dalam selimut’ kerana beliau berusaha untuk gagalkan apa yang telah diputuskan oleh Muktamar Pas sebelum ini yang sebulat suara mahu menjayakan dan mengukuhkan kerjasama dengan PKR dan DAP,” jelasnya.

Tetapi lihatlah rakaman video ini yang mana menunjukkan betapa teruknya Si Khalid Samad ini!



Video ini diambil semasa kempen ketika PRU ke-12. Waktu itu orang Shah Alam memang tak kenal siapa dia Khalid Samad? Orang Shah Alam kenal siapa dia Dr. Hasan Ali. Tambahan pula, Khalid Samad bukan anak jati Selangor. Cuma 'Pendatang' yang tak dijemput sahaja.

Kempen Dr. Hasan Ali merupakan salah satu faktor kemenangan Khalid Samad di Shah Alam. Selain itu pemboikotan beramai-ramai ahli UMNO Shah Alam kerana Aziz Shamsudin dipilih untuk bertanding di kawasan tersebut sedangkan mereka telah mempunyai calon tempatan juga merupakan faktor kemenangan Khalid.

Kini apa sudah jadi? Bila dah popular dengan pelbagai kontroversi negatif (isu gereja dll), Khalid Samad merasakan dia terlalu besar hingga melupakan jasa Dr. Hasan Ali.

Dan lagi satu nak tanya Khalid..Apa kaitannya Roadshow Hasan Ali dengan perasaan kecewa Hasan Ali nak jadi MB? Alahai pemegang PhD...betapa rendahnya minda anda!!!

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan