UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 17 Jun 2011

Nik Aziz akui pemberian subsidi kepada rakyat adalah satu kebajikan!

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui usaha kerajaan Pusat pimpinan Barisan Nasional (BN) menyediakan pelbagai subsidi dan bantuan adalah satu bentuk kebajikan, biarpun tidak menepati konsep negara berkebajikan yang ingin dilaksanakan oleh parti Pas.

Katanya, pemberian subsidi dan bantuan kerajaan Pusat itu merupakan satu kebajikan untuk rakyat biarpun kerajaan Pusat terpaksa menanggung beban perbelanjaan yang besar bagi menyempurnakan tujuan itu.

"Kebajikan juga (pemberian subsidi dan bantuan kerajaan oleh Pusat) tetapi tidak mencerminkan kebajikan yang dimaksudkan Pas,” katanya menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu, di sini, hari ini.

Nik Abdul Aziz berkata demikian untuk menjelaskan kepada masyarakat di Kelantan dan anggota Pas mengenai perbezaan kebajikan yang dilaksanakan kerajaan Persekutuan dengan konsep negara berkebajikan oleh Pas.

Beliau berkata, konsep negara berkebajikan yang menjadi slogan baru Pas tidak akan menjejaskan dasar parti itu untuk mewujudkan negara Islam.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan