UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 27 Jun 2011

Arwah Ustaz Fadzil Mohd Noor juga pernah gadai ideologi PAS!

Jika kita masih ingat buat pertama kali, pada 24 Oktober 1999, manifesto bersama BA dilancarkan di Hotel Federal, Kuala Lumpur.

Tarikh 24 Oktober itu adalah hari yang seharusnya menjadi tanggal yang menyedihkan para penyokong Parti Islam Se-Malaysia (Pas). Pada hari itulah para pemimpin Pas melakukan jenayah idealisme yang paling besar dalam sejarah parti itu.

Mereka secara sedar dan terbuka menggugurkan matlamat penubuhan negara Islam dalam manifesto barisan alternatif semata-mata untuk menyesuaikan parti itu dengan strategi mengejar kuasa.

Pada tarikh itu Presiden Pas, Datuk Fadzil Noor menunjukkan toleransi terhadap Setiausaha Agung DAP, Lim Kit Siang, pemimpin sebuah parti cauvinis Cina yang selama berpuluh-puluh tahun memperjuangkan kewujudan masyarakat demokratik-sosialis.

Kemesraan yang dibuat-buat itu, yang dipupuk atas sentimen bahawa ia mungkin memberi kesempatan kepada Pas dan DAP berkuasa, sebenarnya adalah satu tikaman kepada perjuangan Pas selama ini.

Manifesto tersebut menunjukkan kompromi Pas. Parti itu sanggup berkompromi dalam isu yang selama ini menjadi tulang belakang perjuangan parti itu.

Tolak ansur dalam soal yang begitu sentral dalam politik ortodoks Pas merupakan satu pengkhianatan kepada idealisme. Ia melambangkan hipokrit dan kepura-puraan yang tiada tandingnya. Kita boleh menerima Pas bertolak ansur dari segi pembahagian kerusi atau pendekatan kempen pilihan raya tetapi bukan dalam soal dasar seumpama itu.

Apabila para pemimpin Pas sanggup mengikut telunjuk DAP dengan membuang matlamat penubuhan negara Islam, ia bermakna kita berada di persimpangan bahaya. Mereka mungkin kelak tunduk kepada tekanan-tekanan Barat yang lebih hebat dalam hubungan antarabangsa yang mengancam.

Parti politik sama dengan manusia. Apabila seseorang manusia menjual jiwa dan pegangan diri, manusia itu akan menjadi seperti robot yang hidup cuma untuk mencapai objektif yang diprogramkan berdasarkan aspirasi orang yang mengawal perlakuannya. Pas tidak boleh menafikan bahawa ia telah menjadi manusia seperti itu yang dikawal oleh DAP, Keadilan dan falsafah sosialis Parti Rakyat Malaysia (PRM).

Setelah dikritik sebagai hipokrit, Timbalan Presiden Pas ketika itu, Abdul Hadi Awang mendakwa, Pas tidak sekali-kali menggugurkan matlamat penubuhan negara Islam. Menurutnya, Pas akan menerbitkan manifesto berasingan mengenai penubuhan negara Islam menjelang pilihan raya umum nanti.

Bagaimanapun, kenyataan tersebut yang dikeluarkan untuk menjaga air muka para pemimpin Pas dalam berhadapan dengan pengikut mereka - seharusnya mengajar kita mengenai keikhlasan dan hati budi pemimpin.

Pas tidak boleh memilih untuk menjadi sekular pada 24 Oktober 1999 lalu ketika melancarkan manifesto yang menggugurkan matlamat negara Islam, tetapi keesokan harinya pula cuba menjadi malaikat. Islam tidak mengajar kita mempunyai lidah bercabang.

Dan pada tahun ini peristiwa yang sama berulang semula. Dalam muktamar Pas baru-baru ini Presiden Pas, Ustaz Abdul Hadi mengulangi apa yang telah dibuat oleh arwah Ustaz Fadhil Noor dengan menggugurkan matlamat menegakkan negera Islam dan digantikan dengan negara berkebajikan! MasyaAllah...!!!

POLITIK ADALAH MENGENAI ILTIZAM DAN KEYAKINAN. KITA MENGAJAK AHLI-AHLI PARTI KITA BERJUANG MENUJU KE SATU MATLAMAT DENGAN CARA YANG JUJUR, BERMORAL DAN PENUH INTEGRITI.

KITA TIDAK MENGAJAR AHLI-AHLI PARTI SUPAYA MELUPAKAN DAN MENYEMBUNYIKAN MATLAMAT KITA HARI INI SUPAYA ORANG CINA DAN INDIA TERTIPU. APABILA ESOK ORANG BUKAN ISLAM TELAH LUPA, KITA KONONNYA BOLEH KEMBALI KEPADA MATLAMAT ITU.

IDEA PENUBUHAN NEGARA ISLAM ADALAH JIWA PAS. JIKA KITA CUBA MENIPU DAN MEMUTAR BELIT MENGGUNAKAN JIWA ITU, KITA HARUS MENERIMA HAKIKAT BAHAWA KITA BUKAN AHLI POLITIK YANG TULUS. KITA TIDAK IKHLAS KEPADA PENGIKUT KITA. DAN LEBIH MENGHARUKAN IALAH KITA TIDAK JUJUR KEPADA TUNTUTAN ALLAH S.W.T.

Oleh : Bekas Ahli Pas Selangor

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan