UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 10 Jun 2011

Bukti Pas semakin terdesak!

Tindakan Pas Kelantan menganjurkan Pertandingan Badan Cantik Mr. Kelantan 2011 menunjukkan parti itu semakin terdesak untuk menarik sokongan golongan muda bagi memastikan survival pada pilihan raya umum akan datang.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Anuar Safian berkata, tindakan Pas Kelantan itu juga bukti parti tersebut kini semakin menyimpang daripada perjuangan asalnya untuk menegakkan negara Islam dan hukum hudud.

"Kerajaan Pas Kelantan sudah terdesak untuk menagih undi orang muda. Justeru, Pas sanggup melakukan apa sahaja termasuk perkara-perkara yang mereka menentang dahulu.

"Tidak hairanlah selepas ini akan ada lebih banyak program mendedahkan aurat dilakukan bagi menarik golongan muda," katanya di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Pas Kelantan menganjurkan Pertandingan Badan Cantik Mr. Kelantan 2011 di Dewan Jubli Perak, dekat sini semalam.

Pertandingan itu diadakan bersempena Sambutan Hari Anak Muda Kelate 2011 dengan beberapa acara lain turut diadakan termasuk karnival sukan Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti), pertandingan gusti lengan dan perarakan berkuda.

Tindakan Pas Kelantan itu mencetuskan persoalan berikutan parti tersebut yang mendakwa berada di bawah kepimpinan ulama sebelum ini mengharamkan penyertaan wanita dalam tilawah al-Quran dengan alasan suara mereka adalah aurat.

Sementara itu, Timbalan Presiden Orang Muda Berpadu Anti Korupsi (Ombak), Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad berkata, penganjuran pertandingan tersebut bukti perubahan dasar perjuangan Pas daripada negara Islam kepada negara berkebajikan.

"Bila orang buat banyak yang salah, tetapi bila ia beri keuntungan kepada Pas dihalalkan. Sebagai rakyat, kita melihat bila slogan bertukar maka polisi pun bertukar," katanya.-UM.

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. dulu kata aurat lelaki...kini kenapa pasukan bola kelantan tak pakai kain pelikat atau jubah..semutar..habak mai.. pas kini sejak berkawan dgn king jubur dan pelakun video china doll semua nya halal.. liwat halal..sek bebas halal..buang anak halal.. janji kena cari 4 org saksi...mudah aja...jika x ada 4 org saksi NO kes...

    BalasPadam