UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 9 Ogos 2010

'Sayalah orang yang mulakan penubuhan PKR, sayalah juga bela Anwar'!

Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor yang terlibat menubuhkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertindak meninggalkan parti itu kerana kecewa ia terus tersasar jauh daripada perjuangan asalnya.

Menurutnya, beliau melihat PKR pada hari ini telah berubah kepada parti yang tidak bermoral sehingga sanggup melakukan apa sahaja untuk kepentingan politik sempit mereka.

"Sayalah orang yang memulakan penubuhan PKR dan saya jugalah orang yang membela Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) ketika beliau dalam penjara dahulu. "Namun saya tinggalkan PKR pada hari ini. Bukan kerana masalah peribadi tetapi saya tinggalkan atas dasar memelihara dan mempertahankan agama, bangsa dan negara," katanya.

Beliau menyampaikan ceramah pada program Jelajah Selamatkan Selangor Darul Ehsan di sini malam tadi.

Program tersebut dihadiri kira-kira lebih 600 orang di sekitar Kampung Jalan Kebun dan sekitar kawasan Parlimen Kota Raja. Turut hadir pada program itu ialah Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Noh Omar dan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo.

Tambah Mohamad Ezam, Anwar juga berbohong kepada rakyat apabila mengutuk kezaliman zionis ke atas umat Palestin tetapi pada masa yang sama meminta maaf kepada Yahudi ketika mengadakan ke Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini.

Dalam pada itu, katanya, Anwar juga merupakan seorang pemimpin yang pandai bermuka-muka apabila menyatakan sokongan terhadap prinsip negara Islam Pas tetapi mengutuk prinsip tersebut apabila berjumpa dengan pemimpin DAP.



"Apabila berjumpa Pas, dia kata dia sokong dan bersama-sama dengan Pas untuk menubuhkan negara Islam tetapi apabila berjumpa DAP, dia kata konsep negara Islam Pas tidak akan menjadi kenyataan. "Inilah pemimpin yang tidak ada prinsip, tiada kejujuran, dia hidup dengan pembohongan. Saya tahu, sebab saya bersama dengannya sebelum ini sebagai Setiausaha Politik," jelasnya.

Sementara itu, Isteri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail diminta tampil mendedahkan kepada rakyat mengenai sikap sebenar suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menyelamatkan negara ini daripada mengalami kerosakan lebih besar.

Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Senator Mohamad Ezam Mohd. Nor berkata, Wan Azizah perlu berbuat demikian atas kapasiti seorang Islam bagi mengelakkan negara ini dirosakkan oleh pengkhianat dan manusia yang munafik.

"Saya minta Wan Azizah ceritakan sikap sebenar suaminya kerana beliau tahu setiap rahsia dan sikap Anwar yang sebenar. "Semua itu saya tahu kerana Wan Azizah sendiri pernah ceritakan semuanya pada saya. Kami dahulu amat rapat sehingga beliau memanggil ibu saya dengan panggilan bonda," katanya.

Permintaan Ezam disambut dengan tepukan gemuruh oleh lebih 600 hadirin pada Ceramah Perdana Isu Semasa 'Selamatkan Selangor Darul Ehsan' di Dewan Rela, Jalan PJS 8/9 di sini malam tadi. Ezam menambah, meskipun Wan Azizah mendakwa tidak terlibat dengan perkara yang dilakukan Anwar, namun Presiden PKR itu perlu sedar bahawa beliau boleh dianggap bersubahat kerana mempertahan dan berdiam diri mengenai perilaku suaminya.

"Memang benar, sebagai isteri beliau perlu taat dan setia kepada suami. Namun beliau tidak boleh bersubahat dan perlu bertanggungjawab menyelamatkan negara ini daripada kerosakan," katanya.

"Wan Azizah tidak patut bersubahat dengan membiarkan Anwar memfitnah Perdana Menteri, Peguam Negara, Ketua Polis Negara dan entah berapa ramai lagi hanya kerana kepentingan dirinya," tegas Ezam.

Juragan Malawati..

2 ulasan:

  1. Tuan,

    Sebuah filem seakan-akan kisah rumah tangga mereka berdua telah dibuat untuk slot Cerekarama. Si suami berkedudukan tinggi tapi mempunyai perangai 'pelik' suka 'makan luar dan belakang' si isteri pula makan hati, anak-anak berterabur...
    Namun ada kutu dalam agensi kerajaan yang cuba menghalang penyiarannya kerana kununnya tak mau aibkan seseorang 'manusia'. Anehnya 'manusia' itu siang malam mengaibkan orang tak pe pulak.
    Gamaknya apa tajuk cerita itu dan siapa pulak kutu brahak yang halang filem itu disiarkan di TV?
    Em hangat-hangat silalah terjah ye...

    BalasPadam
  2. salam,
    Sori lari topik. Aku kecewa dgn pemuda k.selangor yang lari balik dari kursus STEPS minggu sudah. Korang boleh rampas balik ke parlimen dan DUN dgn sikap ego korang tu.

    BalasPadam