UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 1 Disember 2013

Pemilihan semula Ketua Bahagian UMNO Kuala Selangor, Tengku Adnan digesa mohon maaf?


Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor diminta memohon maaf secara terbuka apabila didakwa campur tangan dalam pemilihan di Bahagian Kuala Selangor.

Berikut adalah kenyataan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara, Mohamad Azli Mohemed Saad.

''Kita mendesak Tengku Adnan memberi penjelasan berhubung surat beliau bertarikh 7 November 2013 kepada Datuk Johan Abdul Aziz.

Tengku Adnan telah memberitahu kononnya Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO, Tan Sri Tajol Rosli memutuskan dan memberi arahan kepada beliau supaya pemilihan Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Selangor diadakan pada 16 November.

Tengku Adnan juga buat kali kedua menyatakan bahawa Tan Sri Tajol memberi arahan supaya pemilihan semula hanya dibuat untuk jawatan Ketua Bahagian.

Di Kelana Jaya juga Tengku Adnan dikatakan cuba campur tangan tetapi telah dihalang oleh Presiden UMNO.

Kita menyokong surat Tan Sri Tajol bertarikh 14 November membantah pemilihan semula mesyuarat perwakilan UMNO Kuala Selangor.

Selaku Setiausaha Agung, Tengku Adnan tidak boleh pilih bulu dan mengambil peranan Tan Sri Tajol.

Justeru, kita mendesak Tengku Adnan memohon maaf secara terbuka kepada Presiden UMNO dan Jawatankuasa Pemilihan UMNO di hadapan semua perwakilan semasa Perhimpunan Agung UMNO minggu depan.

Sementara itu, Tengku Adnan gagal dihubungi oleh Mingguan Malaysia untuk mengulas lanjut mengenai dakwaan tersebut.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan