UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 2 Disember 2013

Tengku Adnan tidak akan minta maaf?


Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menafikan terlibat dan campur tangan secara langsung dalam pemilihan UMNO di Bahagian Kuala Selangor dan Kelana Jaya baru-baru ini.

Menurutnya, beliau juga tidak mempunyai sebab untuk meminta maaf terhadap dakwaan yang dilemparkan kepadanya berikutan setiap keputusan dibuat jawatankuasa khas yang dipengerusikan Tan Sri Azmi Khalid.

"Untuk apa saya hendak minta maaf dan dengan siapa, saya tidak perlu minta maaf sebab saya telah laksana tanggungjawab dan amanah dengan seadil mungkin.

"Saya juga tidak campur tangan seperti dakwaan sesetengah orang bahawa terdapat penipuan dalam pemilihan tetapi saya kata jika ada apa-apa yang tidak puas hati, mereka boleh protes waktu itu dan selepas itu tidak boleh," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program bersama warga emas di kementeriannya di sini hari ini.

Beliau mengulas desakan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara, Mohamad Azli Mohemed Saad semalam supaya Tengku Adnan memberi penjelasan berhubung surat beliau bertarikh 7 November 2013 kepada Datuk Johan Abdul Aziz yang kononnya Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO, Tan Sri Tajol Rosli memutuskan dan memberi arahan kepada beliau supaya pemilihan Jawatankuasa UMNO Bahagian Kuala Selangor diadakan pada 16 November.


Menurut Tengku Adnan, sebagai Setiausaha Agung UMNO, beliau tidak terlibat menganggotai mana-mana jawatankuasa yang ditubuhkan.

Jelasnya, tugasnya hanya berkaitan bidang pentadbiran dan menandatangani surat yang akan dikeluarkan.

Mengulas lanjut dakwaan itu, beliau mengakui terdapat kesilapan awal apabila surat itu ditulis kerana beranggapan jawatankuasa pemilih berhak bermesyuarat.

Bagaimanapun, katanya, jawatankuasa khas yang ditubuhkan selepas dirujuk kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan UMNO berhak memutuskan sebarang kes.

Menjawab dakwaan penglibatan beliau di bahagian Kelana Jaya, katanya, bahagian tersebut dari awal tidak mempunyai masalah cuma terdapat suara sumbang yang tidak mahu adiknya, Tengku Rethwan Tengku Mansor bertanding di kawasan tersebut.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan