UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 2 Disember 2013

Batalkan keputusan pemilihan semula UMNO Kuala Selangor - Amiruddin!

Ishak Haron (kiri ) dan Dato Amiruddin Setro 

UMNO diminta membatalkan keputusan pemilihan semula Bahagian Kuala Selangor pada 16 November lalu yang didakwa diadakan tanpa merujuk kepada jawatankuasa pemilihan parti.

Gesaan itu dikemukakan Ketua Penerangan UMNO negeri, Datuk Amiruddin Setro yang menyifatkan pemilihan semula bahagian tersebut tidak sah sama sekali.

Sebaliknya, beliau meminta pengurusan tertinggi UMNO mengekalkan keputusan pemilihan asal bahagian itu pada 19 Oktober lalu yang diadakan serentak dengan 22 UMNO Bahagian di negeri ini.

Beliau mendakwa, arahan pemilihan semula bahagian tersebut dibuat tanpa pengetahuan jawatankuasa pemilihan parti yang dipengerusikan Tan Sri Tajol Rosli seperti terkandung dalam surat yang dikemukakan jawatankuasa itu kepada Setiausaha Agung parti, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor pada 14 November lalu.

"Dalam surat itu, Pengerusi jawatankuasa pemilihan parti (Tajol Rosli) menyatakan rasa kecewa dengan Setiausaha Agung UMNO (Tengku Adnan) yang menggunakan nama jawatankuasa itu dengan mengarahkan pemilihan semula UMNO Bahagian Kuala Selangor pada 16 November lalu.

"Apa yang kita persoalkan ialah mengapa perlu ada arahan sedemikian sedangkan pemilihan bahagian yang asal (19 Oktober lalu) berjalan lancar mengikut tatacara dan prosedur yang ditetapkan perlembagaan parti," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Amiruddin berkata, arahan Setiausaha Agung itu dibuat menerusi sepucuk surat yang dikemukakan kepada Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Johan Abdul Aziz pada 7 November lalu menyatakan jawatankuasa pemilihan UMNO Pusat memutuskan UMNO Bahagian Kuala Selangor mengadakan pemilihan semula melibatkan jawatan ketua bahagian sahaja.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan