UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 12 Disember 2012

Isu Selangor : Golongan muda digesa tuntut PKR tunai janji PRU-12?



Golongan muda di negeri ini digesa bangkit menuntut Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor membina perumahan kos rendah untuk mereka seperti yang dijanjikan pada pilihan raya umum lalu.

Pengerusi Sekretariat Orang Muda Selangor (Serang), Budiman Mohd. Zohdi menegaskan, sehingga ke hari ini kerajaan negeri gagal melaksanakan janji itu termasuk melaksanakan projek perumahan kos rendah yang baru kepada rakyat Selangor khusus bagi golongan muda.

Katanya, jika benar kerajaan negeri membina rumah kos rendah untuk rakyat Selangor, rakyat perlu diberitahu secara jelas lokasi rumah-rumah tersebut.

''Kerajaan negeri tidak perlu menamakan projek-projek yang telah dirancang ketika pentadbiran negeri di bawah Barisan Nasional (BN) dan menganggapnya sebagai usaha mereka menyediakan perumahan untuk rakyat.

''Sebaliknya, kami mahu kerajaan negeri menyatakan projek-projek baru yang dilaksanakan mereka sendiri sejak menerajui kerajaan negeri. Rakyat Selangor perlukan rumah, orang muda perlukan rumah seperti yang dijanjikan sebelum ini," katanya ketika ditemui selepas mengadakan kempen tuntutan tersebut di tapak pasar malam Seksyen 17 di sini hari ini.

Hadir sama Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Shah Alam, Azhari Shaari dan Timbalan Pengerusi Pemuda MCA Selangor, Datuk Dr. Ching Eu Boon.

Budiman berkata, bagi memberikan kesedaran awam tentang tuntutan tersebut, pihaknya telah mengedarkan 1,000 topeng dan risalah di tapak pasar malam Seksyen 17 di sini.

''Pengedaran topeng tersebut merupakan antara usaha untuk memastikan seluruh rakyat Selangor termasuk golongan muda bersama-sama menuntut hak mereka bagi memiliki kediaman sendiri seperti yang dijanjikan kerajaan negeri menerusi manifesto parti pembangkang pada pilihan raya umum lalu," katanya.

Dalam pada itu, Budiman turut mempersoalkan fakta yang dikemukakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan, Setinggan negeri, Iskandar Abdul Samad mengenai pembinaan perumahan kos rendah di empat daerah di Selangor yang didakwanya mengelirukan.

Beliau mendakwa, ketika sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor pada 26 Mac lalu, Iskandar menyatakan kerajaan negeri telah menyiapkan sebanyak 107 unit rumah tersebut di daerah Hulu Selangor dan di Klang pula sebanyak 132 unit perumahan tersebut dalam pembinaan.

Selain itu katanya, Iskandar turut mendakwa bahawa di daerah Kuala Langat dan Sepang, kerajaan negeri telah meluluskan pembinaan unit perumahan kos rendah masing-masing sebanyak 1,730 dan 562 unit.

Sebaliknya dakwa beliau, berdasarkan iklan yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri di dalam sebuah akhbar tempatan pada 30 Oktober 2012, kesemua fakta tersebut didapati bercanggah sama sekali.

''Antaranya daerah Hulu Selangor direkodkan tiada sebarang unit kos rendah berjaya disiapkan di daerah itu.

''Begitu juga dengan daerah Klang yang dinyatakan tiada sebarang projek pembinaan kos rendah sedang dijalankan di daerah tersebut," katanya.

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. As Salam Dan Salam 1Malaysia Bro.

    Mohon sangat2 di linkkan blog saya ini ye:

    http://taipingcentral.blogspot.com/

    Artikel terbaru saya:

    http://taipingcentral.blogspot.com/2012/12/bukti2-pr-pembohong-isu-300k-india.html?m=0

    Semoga persahabatan bertaut dan menjadi pemangkin muhibbah antara kita. Cheewahhh. Hehehehe

    Tq bro. Sempoi blog bro..

    BalasPadam