UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Sabtu, 8 Disember 2012

BANTUAN BN BERTERUSAN BUKAN DI MUSIM PILIHANRAYA!



Ketua Umno Bahagian Kuala Selangor, Datuk Amiruddin Setro yakin Barisan Nasional (BN) akan menawan semula Parlimen Kuala Selangor pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Kalau cerita siapa calon, Umno Bahagian Kuala Selangor tidak menyenaraikan mana-mana nama, bagaimanapun yakin ramai yang keupayaan dan berketerampilan yang boleh diketengahkan dan diyakini mampu menawan semula tiga kerusi yang dirampas PR.

“Namun, semua itu bergantung kepada pucuk pimpinan parti kerana kita mahukan kemenangan diraih berdasarkan kemenangan parti dan bukannya individu semata-mata,” katanya.

Berkongsi rahsia kejayaan mengekalkan kesetiaan pengundi apabila berjaya mengalahkan calon Pas, Hairi @ Maruji Darmo dengan majoriti 1,566 pada PRU12, Amiruddin berkata, beliau berpegang prinsip rakyat adalah aset parti yang perlu diutamakan dan tunjang kerajaan.

“Sudah menjadi prinsip hidup saya untuk membantu rakyat melalui mandat yang diberikan dan manifesto Umno-BN sendiri, ‘Sayangi Selangor, Yakini BN’ selain golongan tua dihormati, yang muda disayangi sekali gus merapatkan ikatan kukuh antara pemimpin dan pengundi.

“Saya juga menyokong sepenuhnya pendekatan kreatif dan berkesan untuk menyelesaikan masalah rakyat dalam era moden ini dan sentiasa bekerjasama dengan agensi berkaitan bagi meringankan bebanan yang ditanggung termasuk mengenal pasti permohonan baik pulih rumah, bantuan Pembangunan Pertanian Kawasan Parlimen (MPPP) dan sumbangan berbentuk kewangan untuk mangsa bencana alam.

“Malang bagi petani dan pengusaha industri kecil dan sederhana (IKS) di sini kerana hanya menerima peruntukan RM100,000 sahaja kerana kawasan Parlimen Kuala Selangor dimenangi PR berbanding Parlimen lain yang dimenangi BN menerima peruntukan tambahan RM100,000.

“Hakikat ini perlu ditelan dan menjadi suntikan semangat buat rakyat khususnya golongan petani di sini supaya membantu pimpinan Barisan Nasional untuk menawan semula Selangor yang menjadi jantung negara dalam pilihan raya akan datang.

“Kita tetap melaksanakan bantuan dan sumbangan secara terus seperti wang masuk universiti sebanyak RM1,500 dan bukannya seperti PR yang hanya meuar-uarkan janji kosong yang kononnya mahu membantu rakyat dengan publisiti murahan," katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan