UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 4 Mac 2012

Sekali lagi MB Selangor serlah manipulasi perakaunan untuk tunjuk positif kewangan Selangor!


Kenyataan Media GAPS

Cerita MB Selangor tipu daya rakyat Selangor terus terserlah apa selangorkini akhbar milik regim ini melapurkan PKPS, sebuah agensi pertanian di Selangor berjaya meningkatkan simpanan tetap kepada RM 114 juta tahun lalu berbanding RM 8.3 juta tahun 2008.

Ternyata lapuran media rasmi kerajaan negeri itu adalah satu pembohongan apabila cerita sebenar peningkatan untung luar biasa itu adalah disebabkan penjualan tanah milik syarikat itu di Sarawak. Ianya bukan lah dari kecekapan MB itu mentadbir negeri Selangor.

Keuntungan dari penjualan harta negeri adalah corak peniagaan pak pandir dan pak kaduk yang tidak menambah baik upaya ekonomi negeri.

Insiden pak kaduk dan pak pandir ini juga terserlah dalam isu Pasir Selangor yang mana MB pernah berjanji dalam sidang Dun Selangor, penubuhan KSSB akan memberikan pulangan RM 150 juta setahun kepada kerajaan negeri pada tahun 2009. Namun setahun selepas itu syarikat monopoli pasir Selangor itu cuma berjaya membuat keuntungan kurang dari RM 15 juta sahaja.

Yang lebih anih dalam isu pasir ini adalah kegagalan MB menjelaskan kepada rakyat mengenai kegagalan pentadbiran nya mencapai target yang dijanjikan.

Ternyata lah dalam kedua-dua isu ini manipulasi perakaunan menjadi asas utama untuk MB Selangor memberikan angka positif dalam pentadbiran. Sedangkan secara realiti nya Negeri Selangor berada dalam ambang kejatuhan prestasi ekonomi yang sangat membimbangkan.

Sejak beberapa tahun ini di Selangor, hanya sektor ekonomi rumah urut, sarang pelacuran dan kedai judi sahaja yang meningkat beratus kali ganda. Manakala sektor ekonomi yang lain nya berada dalam garis merah yang amat membimbangkan. Hampir 4 tahun sudah Dap, Pkr dan Pas memerintah Selangor, secara realitinya inilah cerita ekonomi yang mereka telah capai.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan