UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 19 Mac 2012

BN ‘Yakin rampas semula Selangor’!


Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini secara terbuka mengakui keyakinan beliau yang Selangor akan kembali dirampas Barisan Nasional (BN) semakin bertambah selepas melihat fenomena gelombang biru yang ditunjukkan rakyat negeri itu.

Perdana Menteri yang teruja dengan sokongan padu lebih 20,000 penduduk setiap kali beliau turun padang di Selangor berkata, jika itu gelombang yang ditunjukkan, ia bererti rakyat sudah bersedia pada bila-bila masa untuk kembali memberi kepercayaan kepada BN.

“Saya lihat hari ini satu kehadiran yang sangat meriah, sangat bersemangat dan cukup menyakinkan saya sebagai Pengerusi BN Selangor. Tahap keyakinan saya kini semakin bertambah dan kalau inilah gambarannya, insya-Allah Selangor kembali ke pangkuan BN.

“Sudah cukup empat tahun pembangkang tadbir Selangor. Adakah janji ditunaikan? Adakah pentadbiran mereka betul,” katanya di hadapan lebih 20,000 penduduk semasa berucap sempena program Perdana Menteri Bersama Rakyat, di sini semalam.


Hadir sama Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Pengerusi Perhubungan BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar; Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed; Presiden PPP, Datuk M. Kayveas dan Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim Siang Chai.

Sempena program bersama rakyat itu, Perdana Menteri turut bersetuju memberi peruntukan sebanyak RM200,000 kepada Sekolah Menengah Kebangsaan Putra Perdana dan RM100,000 lagi kepada surau As-Sakinah, kedua-duanya di Puchong.

Dalam perkembangan berkaitan, Najib berkata, beliau sudah tidak sabar untuk menyerahkan kembali tapuk Pengerusi Perhubungan BN Selangor kepada anak jati negeri itu dan percaya ia akan menjadi kenyataan selepas Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 nanti.

Namun, beliau sekali lagi mengingatkan pemimpin BN Selangor agar bersatu serta menyokong sesiapa sahaja yang dipilih sebagai calon pada PRU nanti dan jangan sesekali mengkhianati kepercayaan yang kini diberi rakyat, kerana ia hanya merugikan parti sendiri.

“Kalau bersatu kita boleh menang sebab dasar kerajaan sudah cukup cantik, maknanya apa yang kita buat untuk rakyat hari ini sudah cantik sama ada dasar mahu pun pelaksanaannya, kalau yang di atas bersatu (pemimpin BN) tiada sebab kita tak boleh menang,” katanya.-UMO

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan