UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 12 Mac 2012

Pas bakal berdepan undi protes penyokong sendiri!


Pas bakal menghadapi undi protes daripada penyokong setianya sendiri jika tersalah mengambil perkiraan antara golongan ulama atau membiarkan kumpulan 'Anwarinas' yang menyokong Anwar Ibrahim menguasai parti itu.

Ia memandangkan kemelut dalaman parti itu boleh membawa perpecahan yang besar. Pas kini berada di persimpangan, satu adalah golongan Anwarinas dan satu lagi pejuang tradisional yang terdiri daripada golongan ulama.

Pas perlu berhati-hati supaya tidak terkeluar daripada landasan perjuangan menegakkan negara Islam semata-mata hendak memenuhi matlamat politik, sekiranya mereka menyimpang kepada Anwarinas, penyokong tradisional pastinya akan kecewa kerana itu bukan matlamat asal perjuangan parti!

Kita lihat cengkaman Anwarinas semakin kuat dalam Pas kerana percanggahan antara dua kumpulan itu begitu ketara dan kesan itu bukan setakat di peringkat tempatan malah nasional.

Kita boleh nampak Datuk Dr. Hasan Ali (bekas Pesuruhjaya Pas Selangor) yang membela Islam, Melayu dan Raja telah dipaksa keluar manakala Datuk Seri Azizan Abdul Razak (Menteri Besar Kedah) ditekan kerana lebih mengutamakan kitab al-Quran daripada Buku Jingga.

Kemelut yang berlaku ini pasti mewujudkan rasa tidak puas hati di kalangan pejuang tradisional dan mereka berkemungkinan memberi undi protes sekiranya keadaan ini berterusan!

Amaran ini sudah dinyatakan oleh seorang pemimpin tegar Pas semasa dalam satu ceramah di Saujana Utama, Sg. Buloh baru-baru ini dimana mereka memberi amaran bahawa jika seorang penyokong kumpulan Anwarinas yang menjadi calon pilihanraya 13 nanti, maka jangan harap calon itu akan mendapat undi dari ahli-ahli Pas yang lain!

Pas sebenarnya berada dalam kecelaruan berikutan kemasukan kumpulan Anwarinas yang mahu mengambil tampuk tertinggi parti daripada golongan ulama. Kecelaruan itu memang boleh dilihat oleh orang luar yang berfikiran kritikal dan rasional, tetapi bagi penyokong fanatik Pas, mereka akan tetap menyokong parti itu walau di bawah sesiapa pun!

Mengikut ulasan Dr.Hasan Ali terdapat 70% pengikut kumpulan Anwarinas ataupun dipanggilnya 'Parasit' berada didalam Pas sekarang, manakala selebihnya adalah pengikut tradisional ( ulama )! Jadi siapakah penyokong fanatik sebenar dalam Pas sekarang? Wallahuallam.









Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan