UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 2 September 2011

Abdul Khalid diingatkan tidak buat kenyataan jejaskan perpaduan!

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim diingatkan supaya tidak mengeluarkan kenyataan yang boleh menjejaskan hubungan antara agama di negara ini sehingga menimbulkan perasaan prejudis di kalangan umat Islam.

Timbalan Pengerusi UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, kenyataan yang dibuat Abdul Khalid bahawa berlaku banyak salah faham di kalangan umat Islam terhadap penganut bukan Islam telah memburukkan imej muslim di negera ini.

Katanya, negara telah merdeka selama 54 tahun dan sepanjang tempoh tersebut, penganut agama Islam dan juga penganut bukan Islam hidup bagaikan sebuah keluarga yang bahagia.

“Mengapa beliau perlu membuat kenyataan tersebut. Ia seolah-olah memburukkan imej umat Islam di negara ini sedangkan kita (orang Islam) tidak pernah berfikiran seperti itu.

“Ia merupakan tindakan yang kurang cerdik. Ia hanya akan menimbulkan rasa prejudis di kalangan umat Islam, apa yang beliau sedang fikirkan.

“Tindakan beliau itu boleh memecah belahkan perpaduan, keamanan serta kesejahteraan yang dinikmati oleh penduduk negara ini yang terdiri daripada berbilang agama,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Tanjung Karang mengulas kenyataan Abdul Khalid bahawa berlaku banyak salah faham di kalangan umat Islam terhadap penganut bukan Islam sehingga ramai muslim menganggap bukan Islam sebagai ancaman.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan