UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 30 Mac 2010

'YB PKR gagal beri khidmat terbaik kepada rakyat'

Penduduk Parlimen Hulu Selangor mendakwa Allahyarham Datuk Dr Zainal Abidin gagal memberikan khidmat terbaik kepada rakyat di daerah berkenaan.Mereka mendakwa, selepas Dr Zainal Abidin menang dalam Pilihan Raya Umum pada 2008, penduduk sukar bertemu dengan beliau untuk mengadu masalah mereka.

Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Apartmen Kenanga, Taman Bunga Raya, Razally Abdullah, berkata, janji yang ditabur pemimpin itu hanyalah omong kosong belaka.Katanya, selain sukar bertemu dengannya setiap minggu penduduk berbilang kaum yang mengundinya dibiarkan tanpa peduli. “Pejabat Ahli Parlimen Hulu Selangor di Taman Tamu Hill, Batang Kali sentiasa ditutup menyukarkan rakyat bertemu dengannya. Kami serik memberi peluang kepada pemimpin yang tidak membela rakyat di kawasan Hulu Selangor ini, " katanya.

Misliah Rosdi, 53 dari Kampung Sungai Buaya, berkata pelbagai janji yang ditabur pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak mampu ditunaikan termasuklah menyalurkan bantuan kepada orang tua di setiap kampung.“Bukan hanya tidak kerap berada di pejabatnya malahan beliau juga gagal turun padang bertemu penduduk dan beberapa kali saya cuba mahu bertemu dengannya tetapi gagal, ” katanya.

Sivakumar Balasundram dari Batang Kali berkata, sepanjang tempoh perkhidmatan sebagai wakil rakyat Dr Zainal Abidin sering mengambil cuti sakit dan gagal memaklumkan kepada penduduk yang menunggu dengannya lebih tiga jam di pejabatnya. Katanya, penduduk berbilang kaum perlu mendapat khidmat yang terbaik seperti yang dijanjikan dalam kempen mereka.

Seorang peniaga, Lim Yiew Wah dari Kuala Kubu Bharu, berkata, peniaga kecil juga tidak menerima sebarang manfaat selepas memilih wakil rakyat yang kurang efektif dan keadaan semakin sulit apabila beliau gagal menyelesaikan masalah menjaja. “Banyak perkara masih belum berjaya diselesaikan dan penduduk perlu seorang wakil rakyat yang berkhidmat untuk mereka, ” katanya.

Juragan..

1 ulasan:

  1. Blog saudara telah kami link ke web site kami http://mybloghub.my/ (bahagian blogroll, lihat blog bermula huruf U)....dengan ini kami berharap jika saudara dapat memberikan publisiti atau meletakan link web site di blog saudara juga...terima kasih

    http://mybloghub.my/

    BalasPadam