UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Sabtu, 27 Mac 2010

Negara Islam: Zul Noordin cabar Karpal Singh!


Empat ahli Parlimen Bebas mencabar Pengerusi DAP, Karpal Singh supaya mengemukakan pendiriannya terhadap beberapa perkara sebelum meminta kesemua mereka mengosongkan kerusi masing-masing setelah meninggalkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) baru-baru ini.
Ahli Parlimen Zulkifli Noordin (Kulim-Bandar Baharu), berkata, beliau dan Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bayan Baru), Mohsin Fadzli Samsuri (Bagan Serai) dan Tan Tee Beng (Nibong Tebal) turut mendesak supaya Karpal menjelaskan pendirian DAP sebelum ini bahawa parti itu sudah boleh menerima Islam.

"Sebelum minta kami mengosongkan kerusi, kami minta Karpal jawab dulu apa yang kami sebut hari ini dan kita akan tengok daripada situ," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini. Beliau mengulas kenyataan ahli Parlimen Bukit Gelugor itu di dalam Dewan Rakyat hari ini yang mencabar keempat-empat mereka supaya mengosongkan kerusi masing-masing bagi membolehkan pilihan raya kecil diadakan semula.

Antara lain, Zulkfli berkata, Karpal juga perlu menjawab terlebih dahulu desakan Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong sebelum ini supaya meminta maaf atas kenyataannya yang mempertikai kedudukan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini. "Selain itu, kami mencabar Karpal supaya menyatakan pendiriannya tentang penubuhan negara Islam.


Adakah masih lagi perlu langkah mayat dia dulu sebelum boleh tubuh negara Islam? Atau dia sendiri sudah jadi mayat hidup sekarang," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.
Zulkifli berkata, beliau dan rakan-rakannya juga mencabar Karpal supaya menyatakan pendiriannya berhubung kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini yang mencadangkan Rukun Negara pertama iaitu Kepercayaan Kepada Tuhan ditukar kepada Kepercayaan Kepada Allah.

"Beliau juga perlu jelaskan apa pendiriannya terhadap tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bota, Datuk Nasaruddin Hashim yang keluar dari Barisan Nasional (BN) untuk sertai PKR. Kenapa masa itu dia tak cakap apa-apa semasa itu tetapi dia nak mencabar kami hari ini?.
"Akhir sekali, kenapa beliau tidak mendesak Penasihat DAP, Lim Kit Siang supaya mengambil alih jawatan Ketua Pembangkang kalau benar dia kata mempertahankan nilai demokrasi," katanya.

Kata beliau, kenyataan Karpal bahawa beliau dan rakan-rakannya itu melompat parti adalah tidak benar memandangkan mereka tidak menyertai mana-mana parti lain sebaliknya menjadi wakil rakyat Bebas. Dalam pada itu, Zulkifli berkata, beliau akan meneliti keadaan sekiranya pihak polis mahu memanggilnya untuk menerangkan tentang pendedahan yang dibuat di dalam Dewan Rakyat semalam.

Zulkifli semalam mendakwa pernah diberi tawaran lumayan oleh pihak tertentu untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

JM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan